گفتگو سبزوار پيام





گفتگو / تاریخ: 17 اسفند 1401 / کد مطلب: 14815 / نظرات: 0


ترویج وقف با نیت جشن نیمه شعبان ضروری است


ترویج وقف با نیت جشن نیمه شعبان ضروری است  رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: ترویج وقف با نیت برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به منظور تبیین فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی ضروری است.

حجت الاسلام جعفر مهدوی‌خواه به مناسبت سالروز ولادت امام زمان(عج) به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به توطئه دشمن برای هدف قرار دادن فرهنگ مهدویت، ترویج وقف های مهدوی نقش موثری در تبیین ابعاد این فرهنگ دارد.

وی با بیان اینکه جشن‌های نیمه‌شعبان باید مردمی و مسجدمحور باشد، افزود: در شهرستان سبزوار تنها یک وقف به نیت برپایی جشن‌های نیمه‌شعبان ثبت شده است که عایدات آن صرف برپا داشتن ایستگاهای صلواتی و پذیرایی از مردم در این روز می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: هم اینک از محل عواید این موقوفه که به نیت جشن‌ نیمه‌شعبان است، سه ایستگاه صلواتی در سبزوار دایر شده که کار پذیرایی از زائران بقاع متبرکه سبزوار را انجام می دهند.

حجت الاسلام مهدوی‌خواه با بیان اینکه جشن های نیمه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد نشاط اجتماعی است، افزود: همزمان با نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج) جشن ها و آیین‌های مختلفی در شهرستان سبزوار در حال برگزاری است.

شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و ششتمد مجموعا ۲۷ بقعه متبرکه، ۲ هزار و ۵۸۹ موقوفه و ۱۳ هزار رقبه دارند.



نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.