گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 17 اسفند 1401 / کد مطلب: 14816 / نظرات: 0


۴۰ تن گوشت ماهی خاویار از سبزوار به روسیه صادر شد


۴۰ تن گوشت ماهی خاویار از سبزوار به روسیه صادر شد  مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۴۰ هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری تولید شده در مزارع پرورش ماهی این شهرستان، امسال به کشور روسیه صادر شد.

علی اصغر امانیان اظهار داشت: میزان تولید گوشت خاویار در سبزوار در سال گذشته ۱۹ تن بود که این میزان در سال جاری به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: امسال پنج هزار و ۲۵۰ قطعه ماهی خاویار در چهار مرکز پرورش ماهیان خاویاری سبزوار، رهاسازی شده که از این تعداد ۵۰ تن گوشت خاویار تولید شده که ۴۰ تن آن به روسیه صادر شده و ۱۰ تن نیز به مصرف داخلی رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک چهار واحد پرورش خاویار در این شهرستان در ۲ حوزه پروار ماهی و برداشت خاویار فعالیت دارند.

امانیان افزود: با توجه به ظرفیت بالای سبزوار در تولید شیلات، عملیات ساخت شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌ دولت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور به ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار آغاز شده است.

وی ادامه داد: شهرستان سبزوار با تولید سالانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود ۳۰ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات را در این استان داشته است.



نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.