گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 28 مرداد 1390 / کد مطلب: 189 / نظرات: 0


مسئولان برای بهره برداری معادن روداب چاره اندیشی کنند


مسئولان  برای  بهره برداری معادن روداب چاره اندیشی کنند
   بخشدار روداب سبزوار از فعال نبودن معادن این بخش ابراز گلایه کرد و با ابراز تاسف گفت : بسياري از معادن  این بخش  توسط اشخاص مختلف به ثبت رسيده ولي  اکثر آنها بدون استفاده رها شده است.
"محمود شم آبادي" روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما  افزود : با وجود اينکه اين بخش از ثروتمند ترين بخش ها در زمينه معادن است ولي از بیشتر معادن به ثبت رسيده در اين بخش استفاده نمي شود.
وي با اظهار اینکه  افراد مختلف از شهر هاي گوناگون نظیر  اصفهان ، مشهد و...معادن غني در اين بخش را به نام خود به ثبت رسانده اند خواستار تعیین زمان مشخص برای به بهره برداری  این معادن  شد.
 وي به وجود معادني از قبيل سنگ گرانيت ، سنگ لاشه، منگنز و... در اين  بخش روداب اشاره کرد و گفت :  بهره برداري اين معادن بدون شک نقش بسزایی در  اقتصاد و همچنین شکوفايي وتوسعه يافتگي  و اشتغالزایی اين بخش  خواهد داشت.
   سرپرست اداره صنايع و معادن سبزوار هم با اشاره به صدور 20 پروانه بهره برداري و 25 پروانه اكتشاف براي معادن بخش روداب  گفت: افرادي كه محدوده معدني را به ثبت مي رسانند دو ماه فرصت ارائه درخواست براي ميله گذاري دارند كه پس از مهلتي در مجموع چهار ماهه  ، در صورت عدم اقدام محدوده معدني آزاد اعلام مي شود.
"علی امید بخش"  اضافه كرد: همچنين افراد پس از دريافت پروانه اكتشاف به مدت يكسال براي انجام عمليات اکتشاف مهلت دارند كه اين مدت براي يكسال ديگر هم قابل تمديد است و پس از سپري شدن آن براي ابطال پروانه اقدام مي شود.
  سرپرست اداره صنايع ومعادن سبزوار اضافه کرد : در مجموع اينگونه نيست که کسي محدوده ای را به ثبت رسانده واز آن بهره برداري نکند و سازمان صنایع و معادن استان هم در مقابل آن اقدامي انجام ندهد .
 وی افزود :در صورت غير فعال بودن معدن ثبت شده اين محدوده به سازمان صنایع و معادن استان خراسان رضوی  اعلام و نسبت به ابطال  و ازاد سازی آن اقدام مي شود  .
 وي تصريح کرد : چنانچه مورد خاصي  وجود داشته باشد ما پيگيري می کنیم  .






نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.