گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 4 خرداد 1391 / کد مطلب: 2557 / نظرات: 0


درصورت حمایت قادر به صدور بازیكن فوتبال به تیمهای كشوری هستیم


درصورت حمایت قادر به صدور بازیكن فوتبال به تیمهای كشوری هستیم  رییس هیئت فوتبال سبزوار گفت: در صورت حمایت از فوتبال و فوتسال این شهرستان و فراهم شدن مقدمات ، قادر به صدور بازیكن به تیم های خوب كشوری و حضور پررنگ در این عرصه خواهیم بود. 
  
'مجید كریمی'  در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه فوتبال و فوتسال جزو رشته های پر طرفدار در كشور و این شهرستان است افزود: حدود 60 تیم باشگاهی و بسیاری بازیكن ساماندهی شده در رشته های فوتبال و فوتسال در سبزوار فعال هستند.

وی با بیان اینكه این شهرستان در رشته فوتبال طی دهه 60 حرفی برای گفتن داشت افزود: از جمله تیم استقلال سبزوار جزو تیم های برتر استان و نماینده استان خراسان رضوی در جام حذفی كشوری بود.

وی گفت: فوتبال سبزوار در 25 سال اخیر به دلایل مختلف رو به افول گذاشت و از جایگاه اصلی خود پایین آمد كه حركت برای احیای دوباره آن را آغاز كرده ایم.

وی با اشاره به تعداد زیاد علاقمندان ، بازیكنان و مربیان این رشته های ورزشی اظهارداشت: با این وجود، امكانات شهرستان در حد حداقل ها هم نیست.

وی تنها استادیوم چمن قابل استفاده برای فوتبالیست های سبزواری و برگزاری تمرینات بازی های استانی و مسابقات رده های مختلف را استادیوم شهید مظهری ذكر كرد و افزود: این استادیوم هم تنها اختصاص به فوتبال ندارد و مورد استفاده دیگر رشته های ورزشی در دو بخش مردان و زنان است.

وی با بیان اینكه نبود نور در این استادیوم مشكلات استفاده از آن را دوچندان كرده است گفت: وزیر ورزش و جوانان در سفر به سبزوار قول تامین نور استادیوم شهید مظهری را داد.

وی با بیان اینكه هنوز اقدامی در این مورد نشده است در اولویت قرار گرفتن آن را خواسته خیل ورزشكاران استفاده كننده از این استادیوم دانست.

رییس هیئت فوتبال سبزوار اظهار داشت: به سبب اینگونه محدودیت ها فوتبال ما حدود پنج ماه در طول سال فعال است و هفت ماه دیگر به دلایل مختلف فعالیت ورزشی ندارد.

وی افزود: فوتسالیست های سبزوار هم با مشكلاتی از قبیل تعداد كم سالن های ورزشی قابل استفاده و هزینه های بسیار تمرین به ویژه با توجه به خصوصی شدن سالن ها مواجه هستند.

وی با اشاره به جمعیت حدود 230 هزار نفری شهر سبزوار گفت: در این شهر سه تا چهار سالن ورزشی قابل استفاده وجود دارد كه رغبت برای استفاده از برخی از آنها مانند سالن ورزشی كارگران به دلیل واقع شدن در جنوب كمربندی و سالن های توحید شهر به علت فاصله زیاد با شهر سبزوار، كم است.

وی اضافه كرد: سالن شهید مشكانی سبزوار به خاطر موقعیت مكانی بیشترین استقبال را دارد كه این سالن هم به علت قدمت بسیار با مشكلاتی از جمله فرسودگی ، نامناسب بودن رختكن ، سرویس بهداشتی، نور و كف پوش مواجه است.

كریمی همچنین هزینه تنها یك و نیم ساعت تمرین در سالن شهید مشكانی را حداقل 25 هزار تومان و در سالن توحید 17 تا 18 هزار تومان ذكر كرد و گفت: تامین این هزینه به ویژه برای تیم های فاقد اسپانسر، دشوار است.

وی با بیان اینكه هیئت های فوتبال به عنوان نهادهای غیر دولتی و غیر انتفاعی خود باید هزینه هایشان را تامین كنند گفت: هیئت فوتبال سبزوار با توجه به كمیت اعضا و تعداد بسیار علاقمندان نیازمند توجه و كمك ویژه از جمله حمایت های دولتی، فراهم كردن شرایط برای استفاده راحت جوانان و نوجوانان از مكان های ورزشی دولتی و تامین حداقل امكانات دارد.

وی اظهار داشت: با وجود همه این مشكلات سال گذشته بیش از 438 مسابقه رسمی در رشته های فوتبال و فوتسال در شهرستان برگزار كردیم.

وی مشكل اصلی تیم های فوتبال و فوتسال این شهرستان را نبود اسپانسر و حامی مالی عنوان كرد و اظهار داشت: خصوصی بودن بیشتر صنایع برخلاف مناطق غربی كشور و تعداد كم صنایع بزرگ در شرق كشور مشكلی است كه تیم های ما با آن دست به گریبان هستند.

وی با اشاره به مشكلات برخی تیم های باشگاهی برای تامین حداقل هزینه های شركت در مسابقات گفت: شركت در یك مسابقه شهرستانی 30 تا 50 میلیون ریال هزینه دارد كه تامین آن برای جوانان به ویژه جوانان فاقد شغل دشوار است.

وی با درخواست از بخش های خصوصی و دولتی دارای توان برای حمایت از تیم های فوتبال و فوتسال سبزوار ، این اقدام را به دلیل علاقه بسیار جوانان به ورزش و جلوگیری از بسیاری معضلات دارای اجر معنوی دانست.

رییس هیئت فوتبال سبزوار با اشاره به پیگیری های فراوان انجام شده برای جذب اسپانسر ، از موسساتی همچون موسسه صالحین ، صندوق حكیم و پیشكسوتان فوتبال برای حمایت از چند تیم در مسابقات كشوری و استانی قدردانی كرد.

وی به حمایت موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) و دكتر میرعلی از ورزش كشتی ، هندبال و ورزش زورخانه ای شهرستان اشاره كرد و افزود: فوتبال سبزوار نیز با توان ، استعداد و علاقمندی بسیار، حمایت این موسسه را می طلبد.

وی اضافه كرد: شاید به دلیل نبود زیرساخت های لازم در فوتبال امكان آوردن تیم كشوری به سبزوار را نداشته باشیم ولی از داشته های شهرستان می توان بازیكنانی بیرون آورد كه در تیم های مطرح بازی كنند.

وی یادآور شد :یكی از بازیكنان فوتبال این شهرستان 25 سال قبل در تیم ملی جوانان ایران بازی كرده كه این نشان دهنده استعداد شهر سبزوار در زمینه تربیت بازیكن برای استان و كشور است.

وی با بیان اینكه رشته فوتبال چندین سال است به سوی حرفه ای شدن پیش رفته و منبع درآمد خوبی برای جوانان شده است افزود: این موضوع به ویژه برای سبزوار كه سرمایه آنچنانی ندارد حایز اهمیت است و زندگی عده ای را تامین خواهد كرد.

وی با تاكید بر توجه به سنین پایین در این رشته ورزشی و ادامه این روند به منظور سرمایه گذاری برای آینده گفت: تربیت ورزشكاران حرفه ای در این رشته و معرفی افراد مستعد همانند كارخانه ای خواهد بود كه در سال بیش از انگشتان دو دست بازیكن به مسابقات كشوری در رده های مختلف صادر و از نظر اقتصادی و اجتماعی به قشر جوان كمك می كند.

وی همچنین با اشاره به آغاز احداث استادیوم 15 هزار نفری سبزوار با عنایت دولت های نهم و دهم و پیشرفت حدود 55 درصدی آن افزود: طبق وعده وزیر ورزش و جوانان این پروژه در آینده مشكل مالی نخواهد داشت و قرار شد تا خرداد زمین چمن آن تحویل شود كه با توجه به روند فعلی محقق نخواهد شد.

وی طولانی شدن این پروژه را موجب پس زدگی جوانان از ورزش عنوان كرد و گفت: این استادیوم زیر ساخت مناسبی است تا بتوانیم در لیگ برتر تیم داشته باشیم.

وی توجه به ورزش بانوان در رشته فوتسال را هم رویكرد هیئت فوتبال سبزوار عنوان كرد و افزود: پیگیری های خوبی برای حضور تیم بانوان سبزوار در مسابقات كشور به عنوان نماینده استان انجام شده است.

وی برگزاری بیش از 15 كلاس آموزشی طی دو سال گذشته، راه اندازی مدرسه فوتبال و فوتسال در سبزوار به منظور آموزش از پایه به علاقمندان و آموزش فنی، دعوت از مدرسین برجسته در سطح كشور و جهان ، خارج كردن فوتسال سبزوار از حالت فوتبال سالنی، حضور تیم های مختلف در مسابقات لیگ برتر ، دسته یك ، دسته دو و جام حذفی سطوح استانی و كشوری و فراهم كردن برخی لوازم ورزشی موردنیاز در دو سال اخیر را از توفیقات این هیئت در چند سال اخیر عنوان كرد.

وی افتتاح مسابقات لیگ برتر فوتبال سبزوار ، برگزاری نخستین دوره مسابقات باشگاهی رده نوجوانان، تشكیل تیم بانوان فوتسال حجاب و اعزام این تیم به مسابقات باشگاهی استان ، برگزاری اولین دوره مسابقات باشگاهی فوتسال بانوان در سال گذشته و راهیابی یكی از بازیكنان آن به تیم كشوری را بخش دیگری از این توفیقات برشمرد.

رییس هیئت فوتبال سبزوار از كسانی كه این هیئت را كمك كرده اند از جمله اداره ورزش جوانان، تربیت بدنی آموزشگاهها، تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست این دانشگاه قدردانی كرد.

یكی از مربیان فوتبال سبزوار نیز كه موفق به كسب مدرك مربیگری درجه A كنفدراسیون فوتبال آسیا برای نخستین بار در سطح شهرستان های استان خراسان رضوی شده است، سوت زنی چند تن از داوران سبزواری در لیگ برتر فوتسال و لیگ دسته یك فوتبال، معرفی پنج نونهال زیر 11 سال سبزوار به كمیته استعداد یابی استان و كسب سه امتیاز فوتبال نوجوانان و جوانان و فوتسال بزرگسالان لیگ مناطق كشور در سال گذشته را از توانمندی های این شهرستان معرفی كرد.

'حسن نیك خصال' با اشاره به برگزاری حداقل 10 كلاس مربیگری و داوری طی سال گذشته با حضور بهترین مدرسین فوتبال كشور ، تعداد افراد غیر بومی شركت كننده در این كلاس ها را بیش از سبزواری ها ذكر كرد و خواستار نگاه مثبت معلمان و مربیان ورزشی و پیشكسوتان در این حوزه شد.

وی مشكلات مالی تیم ها ، نبود اسپانسر با وجود توجیه 100 درصدی تبلیغات در رشته فوتبال با عنایت به طیف گسترده علاقمندان ، سرخوردگی برخی مربیان و بازیكنان به دلیل نبود امكانات مناسب ، انصراف برخی تیم ها از شركت در مسابقات به دلیل مشكلات مالی ، مشكل نور استادیوم شهید مظهری و فرسودگی سالن شهید مشكانی را بخشی از مشكلات تیم های فوتبال و فوتسال سبزوار برشمرد.

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.