گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 14 مهر 1391 / کد مطلب: 3852 / نظرات: 0


یک استاد دانشگاه :باید به مقام علمی ابوالفضل بیهقی توجه شود


یک استاد دانشگاه :باید به مقام علمی ابوالفضل بیهقی توجه شود
 گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حكیم سبزواری خواستار توجه بیشتر مسوولان به بزرگداشت خواجه ابوالفضل بیهقی ادیب و مورخ بزرگ ایرانی و مولف كتاب ارزشمند تاریخ مسعودی شد.

دكتر استاجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت نزدیك شدن به اول آبان روزی كه برای بزرگداشت مقام تاریخی و ادبی ابوالفضل بیهقی پیشنهاد شده است ، افزود: متأسفانه علیرغم اینكه این نویسنده و مورخ برجسته كشورمان شایسته برگزاری سمینارهایی در حد ملی است ، اما حتی در حد شهر سبزوار هم كار قابل توجهی برای وی و بسیاری دیگر از مفاخر ملی این شهرستان انجام نشده است.

وی افزود : البته در سال 86 دانشگاه حكیم سبزواری با پیام دكتر غلامعلی حدادعادل رییس وقت مجلس شورای اسلامی و با حضور تعدادی از اساتید برجسته ادبیات كشور از جمله دكتر محمد جعفر یاحقی ،به برگزاری مراسم یك روزه ای در جهت بزرگداشت ابوالفضل بیهقی اقدام كرد.

وی در پاسخ به این سووال كه آیا گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حكیم سبزواری امسال برنامه ای برای بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در نظر گرفته است ؟، گفت : گروه های آموزشی هیچ گونه بودجه خاصی ندارند و نمی توانند به صورت مستقل اقدام به برگزاری چنین مراسمی كنند.

ابوالفضل محمدبن حسین بیهقی مورخ و نویسنده صاحب سبك نثر فارسی است كه در روستای حارث آباد بیهق در نزدیكی سبزوار امروزی، متولد شد.

وی در بزرگسالی به سبب شایستگی هایش به سمت صاحب دیوان دربار غزنویان انتخاب شد و كتاب ارزشمند تاریخ بیهقی را در ارتباط با تاریخ ایران در دوره غزنویان و مدتی قبل از آن تألیف كه این كتاب به لحاظ صحت اطلاعات مندرج در آن ، در ردیف یكی از مهمترین كتب مرجع تاریخ دوره هایی از ایران محسوب می شود و هم به لحاظ سبك نویسندگی پدید آورنده سبكی خاص در ادبیات فارسی است. 




نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.