اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 تير 1394 / کد مطلب: 10009 / نظرات: 0


رامشینی : مظلوم ترین شهیدان ما شهدای غواص بودند


رئیس آموزش و پرورش داورزن در جلسه شورای آموزش و پرورش: مظلوم ترین شهیدان ما شهدای غواص بودند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهرستان داورزن، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور کلیه اعضاء روز چهارشنبه 3 تیرماه 94 در محل اداره برگزار گردید.
رئیس آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و نام شهداي انقلاب، امام شهيدان و شهداي هفت تير به ويژه شهید بهشتی و شهداي غواص افزودند:
شهداي غواص مظلوم ترين بودند چه در زمان آموزشي چه در زمان عبور از اروند چه در زمان شهادت، چرا كه لباس غواصي سايز بدنشان وجود نداشت و در وسط زمستان ( دي ماه ) در داخل آب كارون و آنهم تمرين در شب سرما می خوردند و مظلوم بودند چون در دو ماهه ي آموزشي حق نامه نوشتن و تماس گرفتن با خانواده هايشان و دوستانشان را نداشتند و حتي از رزمندگان ديگر جداشده بودند و در يك مخفي گاه تمرين مي كردند كه ستون پنجم به دشمن اطلاعات آموزشي غواصي را ندهد.
ابراهیم رامشینی که خود نیز شهید زنده و بازمانده از این کاروان غواصان است در بخشی از خاطرات خود ادامه داد:
شب ها بعد از نماز مغرب و عشاء به آب مي زديم تا طلوع صبح قبل از قضا شدن نماز صبح، فين زدن از اذان مغرب تا اذان صبح در آب سرد زمستان كار ساده اي نيست.وی در ادامه افزود: راديو بي بي سي از آنان به عنوان مردان قورباغه اي ايران ياد كرد و عبور از اروند و خصوصاً فتح فاو جهان را متحير كرد.
رئیس آموزش و پرورش تصریح کرد: در چند روز پيش يكي از مسئولين در صحبت هايش كلمه ((به راحتي اسير شدن غواصان)) را بكار برد دلم گرفت چرا كه در آنطرف دستور بود كه در انتهاي اروند فين هايمان را در آب رهاكنيم و پاي برهنه بجنگيم و از همه مهمتر كه برگشتي هم وجود نداشت چرا كه فيني نداشتيم كه برگرديم و بدون فين با لباس غواصي امكان عبور از اروند با آن سرعت آب وجود نداشت.
رئیس آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مردم عزيز و قدر شناس ايران و جواناني كه دفاع مقدس را لمس نكرده بودند و خلاصه از تمام اقشار و گروهها آمدند و از عزيزان غواصشان استقبال گرمي كردند كه يادآور تشييع جنازه ي حضرت امام ( ره ) با آن جمعيت ميليوني مردمي بود و ثابت كردند كه هميشه از مسئولان و هم از سياسيون جلوترند.
رامشینی ادامه داد: بگذريم از اينكه عده اي محدود باز از همين اجتماع مردمي سوء استفاده كردند و گفتند آنچه را كه نمي بايست مي گفتند و كساني را كه نمي بايد به جايگاه مي بردند به جايگاه بردند. جملاتي خطاب به رياست محترم جمهور و رياست محترم مجلس گفته شد الفاظي كه در شان يك مسلمان و يك آزاده و يك ايراني نبود و ظاهراً پيام اين شهدا و مفهوم شعار سال را نفهميده بودند و اصلاً مفهوم غواصي را نفهميدند.
در ادامه رضا فلاحی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان داورزن با ابراز تاسف به جهت بهره برداری سیاسی از تشییع جنازه غواصان و انتقادات تریبون های شهرستان داورزن را نسبت به تیم هسته ای ناعادلانه اعلام کرد و افزود: مردم و مسئولین باید از عملکرد دولت و منویات مقام معظم رهبری حمایت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مداحی، امام جمعه شهرستان داورزن نیز با اشاره به این جمله حضرت علی (ع) که فرمودند ((مشارکت در رای و نظر و خرد دیگران به نتیجه درست می انجامد)) افزود: نقد سازنده تخریب نیست و دشمن به دنبال ایجاد دودستگی و سوء استفاده از انرژی هسته ای در مملکت می باشد.
در ادامه ضمن پیگیری مصوبات قبلی دستورات جلسه مورد بررسی قرار گرفت



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.