اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 تير 1394 / کد مطلب: 10012 / نظرات: 0


800 خانوار معلول و زن سرپرست خانوار سبزوار پشت نوبت دریافت مستمری


سبزوار پیام - رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت: 800 خانوار معلول و زن سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت مستمری از بهزیستی این شهرستان هستند.

به گزارش" سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، مرضیه کسرائی فر افزود: این افراد مشمول دریافت مستمری هستند اما به دلیل کمبود اعتبار امکان پرداخت مستمری به آنان وجود ندارد.

وی گفت: 11 هزار و 258 خانوار معلول و زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در شهرستان سبزوار هستند و سه هزار و 134 خانوار از این تعداد مستمری می گیرند.

رییس اداره بهزیستی سبزوار سقف مستمری مددجویان مشمول را از 500 هزار ریال تا یک میلیون ریال ذکر و بیان کرد: این در حالی است که برخی از این خانواده ها نظیر بیماران روانی و کسانی که ضایعه نخاعی دارند در ماه فقط حدود یک میلیون ریال هزینه دارو و درمان دارند.

وی بر نقش مشارکتهای مردمی و خیران در یاری رساندن و خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی تاکید کرد و افزود: اعتبارات این سازمان با توجه به گستردگی وظایف بهزیستی و تعداد مددجویان جوابگو نیست.

کسرایی فر با تاکید بر توانمندسازی مددجویانی که توانایی کار دارند گفت: با تشکیل گروههای همیار، ایجاد شرکت تعاونی و نیز ارائه تسهیلات سعی می شود تا مددجویان تحت پوشش بهزیستی توانمند شوند.

وی ادامه داد: هفت گروه همیار از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی سبزوار در بخشهای امور خدماتی، خیاطی و شیرینی پزی بکار اشتغال دارند.

رییس اداره بهزیستی سبزوار افزود: پیگیر هستیم این گروهها را به شرکتهای تعاونی تغییر وضعیت دهند تا بتوانند از مزایای تعاونی برخوردار شوند.

30 هزار نفر در قالب 14 هزار خانوار زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی در شهرستان سبزوار هستند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.