اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 تير 1394 / کد مطلب: 10016 / نظرات: 0


اهدای سه هزار و 286 واحد خون در سبزوار


سبزوار پیام - رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: مردم این شهرستان در سه ماهه اول سالجاری سه هزار و 286 واحد خون به این پایگاه اهدا کردند.

به گزارش" سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، پرستو جمیلی افزود: حدود 57 درصد از اهدا کنندگان خون این شهرستان در این مدت اهدا کنندگان مستمر بودند.

وی اظهار کرد: تعداد اهداکنندگان مستمر خون در شهرستان سبزوار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.5 درصد افزایش داشته است.

اهدا کنندگان مستمر خون افرادی هستند که دست کم دو بار در سال خون اهدا کرده و جزء مطمئن ترین و سالم ترین اهداکنندگان خون به شمار می روند.

جمیلی گفت: پایگاه انتقال خون سبزوار در بین پایگاههای اقماری استان خراسان رضوی بعد از مشهد رتبه دوم اهدای خون را در این مدت به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به افزایش اهدای خون در این شهرستان افزود: در مدت مزبور سه هزار و 954 داوطلب اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و 286 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال تعداد داوطلبان اهدای خون دو درصد و تعداد اهدا کنندگان خون نیز سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت سه هزار و 413 واحد انواع خون و فرآورده های خونی به شش مرکز درمانی زیرپوشش پایگاه انتقال خون سبزوار ارسال شد.

وی اهدای خون را مشارکت در حفظ و ارتقای سلامت بیماران دانست و گفت: اهدای خون سهیم شدن در خودکفایی ملی برای تهیه محصولات خونی است.

جمیلی اظهار کرد: نبود جایگزین مناسب برای خون، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده های خونی و همیشگی بودن نیاز به خون و فرآورده های آن سبب شده است اهدای خون از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار شود.

وی از اهداکنندگان خون خواست با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فرآورده های خونی، نیاز همیشگی به فرآورده های خونی و ضرورت اهدای مستمر خون، اهدای خون را منوط به مناسبت های مختلف مذهبی، ملی و شرایط خاص ننمایند.

وی گفت: پایگاه انتقال خون سبزوار در ایام ماه مبارک رمضان بعد از افطار پذیرای اهداکنندگان خون می باشد.

پایگاه انتقال خون سبزوار نیاز خون و فرآورده های خونی سه بیمارستان سبزوار و نیز بیمارستان های شهرستان های بردسکن، جوین و جغتای را تامین می کند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.