اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 تير 1394 / کد مطلب: 10017 / نظرات: 0


آموزش و پرورش سبزوار با کمبود 130 کلاس درس مواجه است


سبزوار پیام - مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: این اداره در مقطع متوسطه اول نیازمند 130 کلاس درس می باشد.

به گزارش "سبزوار پیام " به نقل از ایرنا ، مرتضی بینش افزود: این کمبود بیشتر در شرق و شمال غربی این شهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید چهار هزار دانش آموز شهری و روستایی در این شهرستان وارد مقطع متوسطه اول می شوند اظهار کرد: این در حالی است که هیچ خروجی از این مقطع نداریم و حجم دانش آموزان در این مقطع افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت کلاس ها و ایجاد کلاس های متفرقه جایگزین باز هم در این شهرستان مشکل کمبود فضا داریم گفت: وجود کلاس های فرسوده نیز کار را دشوار کرده است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار افزود: احداث دو مدرسه در دستور کار این اداره قرار دارد که مهر ماه سال آینده عملیات اجرایی آنها به پایان می رسد.

وی اظهار کرد: با ساکن شدن 4500 خانوار در منطقه مسکن مهر توحید شهر سبزوار حدود 400 دانش آموز در این منطقه افزایش می یابد که بیشتر آنان در مقطع ابتدایی بوده و نیاز به ایجاد مدرسه را تشدید می کند.

بینش گفت: راه و شهرسازی اقدام به ساخت یک مدرسه 12 کلاسه در این منطقه نموده که تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت اتمام ساخت آن تا اول مهر ماه سال جاری بسیاری از مشکلات منطقه در مقطع ابتدایی حل خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه هیچ مدرسه ای در سکونتگاه های غیر رسمی سبزوار وجود ندارد افزود: مدارس نزدیک به سکونتگاه های غیر رسمی این شهر پر تراکم بوده و به همین دلیل ساخت دو مدرسه در این محل ها آغاز شده که امیدواریم سال آینده به بهره برداری برسند.

شهرستان سبزوار دارای حدود 50 هزار دانش آموز و 278 واحد آموزشی می باشد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.