اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 تير 1394 / کد مطلب: 10050 / نظرات: 0


مرتضی زیبایی به عنوان مشاور عالی مدیر آموزش و پرورش سبزوار منصوب شد


مدیر آموزش و پرورش سبزوار مرتضی زیبایی ثانی را به عنوان مشاور عالی خود در امور آموزشی و اداری منصوب کرد.
دکتر مرتضی بینش در جلسه شورای معاونین این مدیریت با اشاره به این موضوع از تلاشهای وی در سمت ریاست اداره آموزش و پرورش ششتمد قدردانی کرد.
بر اساس این خبر مرتضی زیبایی که قبل از ریاست اداره آموزش وپرورش ششتمد به عنوان کادر اداری آموزش و پرورش سبزوار مشغول خدمت بود.
شایان ذکر است چندی قبل طی حکمی از سوی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ابلاغ شد علی اکبری به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش ششتمد منصوب شد
راه یابی 8دانش آموزسبزواری به مسابقات کشوری قرآن ومعارف اسلامی
کارشناس مسؤول نماز، قرآن و عترت مديريت آموزش و پرورش سبزوار گفت: 8دانش آموز سبزواري به مسابقات کشوری قرآن ومعارف اسلامی را یافتند.
به گزارش روابط عمومي مدیریت آموزش و پرورش سبزوار؛ حسین رجبی با بیان این خبر افزود: ازتعداد29 دانش آموزان سبزواری اعزامی به فینال مسابقات قرآن و معارف اسلامی استان خراسان رضوی ،8نفر مقام اول را به خوداختصاص داده وبه مسابقات کشوری راه یافتند.
وی خاطر نشان کرد: در این مسابقات كه در رشته هاي اذان، مداحي، حفظ، قرائت و تفسير قرآن، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه، احكام و انشاي نماز برگزار شد؛ دانش آموزان سبزواري توانستندبرای اولین باردرتاریخ مسابقات از همه شهرستانهاونواحی خراسان رضوی پیشی گرفته وبابالاترین آمار راهی مسابقات کشوری 20مردادماه می شوند.
بنا بر اين گزارش؛ دانش آموزان ابوالفضل طبسی،فاطمه احمدی،هانیه هاشمی نژاد، فاطمه رامشینی، زینب ضیاء دوست، فاطمه اسلامی، زهرا بروغنی و مژده سادات صفاری دانش آموزان راه یافته به مسابقات کشوری می باشند.

مشکلات آموزش و پرورش به عنوان یک بحران تلقی می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان سبزوار گفت: مشکلات آموزش و پرورش خود به تنهایی به عنوان یک بحران تلقی می شود.
حسین میر دشتی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش سبزوار با بیان این مطلب افزود: مشکلات آموزش و پرورش فرا بخشی بوده و برای حل آن بایستی همه ادارات و نهادها دخیل باشند .
این مسئول با اشاره به بدهی آب و برق و گاز برخی مدارس ادامه داد: هماهنمگی و انعطاف پذیری در ارسال اخطاریه ها و یا قطع مشترکان با مدیریت آموزش و پرورش داشته باشند.
وی در ادامه از اجرای طرح هجرت در مدارس به عنوان یک طرح موفق یاد کرد و گفت: این طرح می تواند علاوه بر اجرای برنامه های عمرانی و فرهنگی و مذهبی در مدارس در ابعاد زبست محیطی و توجه به مسائل اجتماعی روز کشور نیز انجام شود.
در ادامه این جلسه معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی با اشاره به ساماندهی فضاهای آموزشی خاطر نشان کرد: افزایش یک کلاس در دوره متوسطه اول باعث بروز کمبود فضا در برخی مدارس شده است .
دکتر مرتضی بینش ادامه داد: بیش از 3800 دانش آموز پایه نهم امسال با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند .
وی به برخی برنامه های صورت گرفته برای مدیریت این مشکل اشاره کرد و گفت: جابجایی ، ادغام ، انحلال مدارس و ضمیمه کردن پایه نهم در دروره دوم متوسطه از جمله برنامه های صورت گرفته بوده است .
مدیر آموزش و پرورش سبزوار با اشاره به مصوبه شورای شهر و همچنین تغییر نام میدان لاله به معلم با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خواست تا شهردای سبزوار نسبت به نصب تابلو و المان اختصاصی این میدان اقدام نماید.
وی همچنین تشکیل مدارس هیات امنایی را یاد آور شدو گفت: تشکیل این مدارس در سبزوار می تواند در راستای حضور بخش خصوصی در امر آموزش مثمر ثمر باشد.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی با اشاره به بحران فضا در سال جاری گفت: امسال با کمبود 150 کلاس موجه خواهیم بود.
حسن محرابی ادامه داد: کمبود فضا های آموزشی در شرق و شمال شرق و توحید شهر با احداث آموزشگاههای در حال کار مرتفع خواهد شد.
وی با اشاره به بازگشایی راه دسترسی آموزشگاه شهید الداغی در کوی گلستان تصریح کرد: با خارج شدن این آموزشگاه از بن بست هدایت دانش آموزان و استفاده از آن امکان پذیر خواهد شد.
وی به پیگیری های صورت گرفته و قول مساعد وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه آموزشگاه مسکن مهر گفت: همکاری اداره راه و شهرسازی سبزوار در این راه مشکل گشا خواهد بود.
معاون آموزش ومتوسطه مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی گفت: با جوسازی های صورت گرفته برای عدم حضور معلمان در برگزاری امتحانات نهایی خوشبختانه این مهم به خوبی انجام شد.
سید رضا خاتم پور ادامه داد: در ساماندهی دانش آموزان در رشته های آموزشی به دنبال توسعه متوازن و حضور آنان در رشته های فنی و حرفه ای هستیم .
ثبت نام پیش دبستانی فقط درمراکزدارای مجوز آموزش وپرورش مجاز می باشد.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: ثبت نام پیش دبستانی فقط درمراکزدارای مجوز آموزش وپرورش مجاز می باشد.
مرتضی بینش با اعلام این خبرافزود: تاکنون در این شهرستان برای تعداد 50 مرکز پیش دبستانی مجوز فعالیت پیش دبستانی صادر شده است.
وی ادامه داد: تعداد یکصد واحد مهدکودک وابسته به بهزیستی وجود دارد که تنها محل نگهداری کودکان می باشد واین مراکز مجاز به آموزش نمی باشند.
وی در ادامه افزود : متاسفانه برخی ازمراکز که فاقد مجوز آموزش می باشند اقدام به نصب تابلو پیش دبستانی وثبت نام می نمایند که فعالیت این گونه مراکز براساس دستورالعمل وزارتی ومصوبات شورای آموزش وپرورش شهرستان ممنوع می باشند.
مدیر آموزش وپرورش سبزوار از خانواده ها خواست قبل از ثبت نام از قانونی بودن این مراکز اطمینان حاصل نمایند.
وی از اولیاء دانش آموزان خواست با توجه به اهمیت امر آموزش نونهالان دقت لازم رادر این زمینه داشته باشند تا ازلطمه های جبران ناپذیری به آینده این عزیزان جلوگیری شود.
وی تصریح کرد:درسال جاری و آینده برای کسانی که درمراکز پیش دبستانی مجاز اقدام به ثبت نام وآموزش می نمایند از امتیازات ویژه ای جهت ثبت نام در دبستان های خاص برخوردار خواهند شد.








منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.