اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 تير 1394 / کد مطلب: 10057 / نظرات: 0

کلاته :


مشکلات آب شرب سبزوار بر طرف می شود


مشکلات آب شرب سبزوار بر طرف می شود  معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار گفت: با حفر دو حلقه چاه عمیق و جدا سازی آبیاری فضای سبز مشکل آب شرب این شهر در حال رفع شدن است.
 
محمد کلاته  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بروز مشکل کم آبی روزهای اخیر در سبزوار، فرماندار ویژه این شهرستان و نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از کارشناسان مربوطه از تاسیسات و شبکه آبرسانی این شهر بازدید و برای رفع مشکلات آن پیگیری های ویژه انجام دادند.

وی از جدا سازی آب شرب و آب مصرفی در فضاهای سبز و بوستان های این شهر خبر داد و اظهار کرد: از این پس بوستان ها و فضاهای سبز این شهر از آب خام و غیر شرب آبیاری می شوند.

وی گفت: در این راستا مجوز حفر دو حلقه چاه آب شرب گرفته شده که هم اکنون در حال حفاری است و دو حلقه دیگر از چاههای آب شرب این شهر نیز جابجا می شود.

معاون فرماندار سبزوار افزود: با حفر این چهار حلقه چاه عمیق مشکلات کمبود آب شرب این شهر رفع خواهد شد.

وی از شهروندان خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.

کلاته گفت: هم اکنون وضعیت مخازن آب شرب این شهر رضایت بخش است اما شبکه آبرسانی در برخی مناطق شهر نیاز به تعویض و اصلاح دارد.

وی طول خطوط اصلی و فرعی شبکه آبرسانی سبزوار را حدود 540 کیلومتر ذکر کرد و افزود: حدود 35 درصد این شبکه نیازمند تعویض و بازسازی است.

وی از مسوولان ذیربط خواست اعتبارات ویژه ای برای شبکه آبرسانی سبزوار تخصیص دهند.

به خاطر ترکیدگی یکی از خطوط اصلی انتقال آب و گرمای زیاد هوا طی روزهای اخیر و مصرف بیش از حد آب شرب نقاطی از شهر سبزوار نظیر شهرک اندیشه، قلعه نو دهراز، خیابان راهنمایی و نهضت و برخی دیگر از نقاط این شهر با کم آبی و قطع آب مواجه شد.

هم اکنون حدود 87 هزار انشعاب آب در شهر سبزوار وجود دارد.

آب شرب سبزوار از 40 حلقه چاه عمیق با دبی حدود 930 لیتر در ثانیه تامین می شود.

شهر 230 هزار نفری سبزوار سومین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی پس از مشهد و نیشابور، در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.