اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 تير 1394 / کد مطلب: 10064 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار:


یکی از مهمترین الزامات دولت بسط رفاه اجتماعی است


یکی از مهمترین الزامات دولت بسط رفاه اجتماعی است معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، به مناسبت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی از 25 الی 31 تیرماه، با کارکنان اداره بهزیستی شهرستان دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار، احمد برادران با بیان اینکه تأمین رفاه آحاد مردم از الزامات دولت است، گفت: تمامی دولت ها بعد از انقلاب این وظیفه خطیر را دنبال نموده ولی هنوز فاصله زیادی تا رفاه اجتماعی داریم.
فرماندار ویژه سبزوار، با اشاره به اینکه 63 هزار نفر در سبزوار فاقد دفترچه سلامت بوده اند، گفت: با توجه به اولویت دولت یازدهم، تحول نظام سلامت، 8.3 میلیون نفر در کشور دفترچه خدمات سلامت دریافت نمودند.
احمد برادران ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته توسط اداره بهزیستی شهرستان، گفت: هدف سازمان بهزیستی توانمندی خانواده است.
برادران با بیان اینکه امروزه چالش های ما اقتصادی نیست، اظهار داشت: بیش از همه چالش های اجتماعی حائز اهمیت بوده و با وجود تورم 40درصدی، نفت 120 دلاری به 50 دلار رسید.
وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام سبزوار خاطرنشان کرد: مراحل ساخت260 پروژه نیمه تمام در سبزوار از 10 تا 90 درصد است.
برادران در رابطه با پروژه بیمارستان حشمتیه گفت: 23 میلیارد تومان برای عمران و 40 میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستان حشمتیه هزینه شده که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
وی ضمن بیان سبزوار به عنوان دبیرخانه پایلوت اجرای طرح بازآفرینی سکونت گاههای غیررسمی کشور گفت: تا کنون 132 اقدام در حاشیه شهر توسط شهرداری تعریف شده است.
کسرائی فر، سرپرست بهزیستی سبزوار گفت: هم اکنون بیش از 12 هزار نفر تحت حمایت بهزیستی سبزوار هستند و طرح های حمایتی در منزل برای معلولین جسمی در حال انجام است.
مرضیه کسرائی فر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت پیشگیری و ترک اعتیاد در شهرستان افزود: تا کنون به 10 کلینیک مجوز داده شده است.
وی ادامه داد: در حوزه زنان و خانواده 14هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.
این گزارش حاکی است در ادامه رئیس اداره بیمه تأمین اجتماعی سبزوار گفت: کلیه افراد شاغل تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی می باشند.
حسن سیدآبادی با ارائه آمار و ارقام های این اداره افزود: 43هزار نفر در سبزوار بزرگ تحت پوشش این بیمه بوده که 7هزار نفر آنها در آستانه بازنشستگی می باشند.
سیدآبادی با بیان اینکه 33میلیارد ریال کمک توسط دولت انجام شده گفت: 7.5میلیارد ریال به بیمه شدگان بدون هزینه درمان به صورت مستقیم پرداخت شده است.
وی با برشمردن برخی از اقدامات برجسته این سازمان و درنظر گرفتن بیمه عمر برای بازنشستگان، خاطرنشان کرد: برای ساخت ساختمان جدید این اداره 3.2میلیارد تومان هزینه شده است./
همچنین به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار درادامه ملاقات های هفتگی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار، صبح امروز، دوشنبه با جمعی از مردم شهرستان بصورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار، احمد برادران در این دیدار که با حضور جمعی از مراجعان برگزار شد ، مردم مسائل و مشکلات خود را ابراز داشته و فرماندار نیز دستورات لازم را برای رسیدگی به مطالبات آنها صادر نمود .

وی برگزاری منظم و مستمر ملاقات های عمومی و ارتباط مستقیم با شهروندان را از شاخص‌های اصلی ارزیابی عملکرد مدیران در بخش های مختلف شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط بی واسطه با خدمتگزاران و پاسخگویی به مردم، تکلیف تمامی مسئولان شهرستان سبزوار بوده و باید در هر شرایطی دستگاههای دولتی رضایت مردم را فراهم نمایند.
در این ملاقات که در دفتر کار فرماندار برگزار شد، برخی از شهروندان مشکلات، خواسته ها و پیشنهادات خود را در زمینه های مشکلات بهزیستی، شهرداری، گاز، برق، آب و فاضلاب، درمانی، مالی و یارانه ها با وی در میان گذاشته و فرماندار ضمن بررسی روند پاسخگویی و اطلاع از اقدامات انجام شده از سوی مراجع ذی ربط دستور اقدام لازم در جهت رفع مشکلات هر یک از ملاقات کنندگان را صادر کرد.
برادران با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط کنونی معیشتی مردم که با پایان گفتگوهای نمایندگان عالی دولت در وین گره خورده است، از نمایندگان دولت در دستگاههای مختلف دولتی خواست، برای توسعه عدالت اجتماعی و افزایش رضایت مردم تلاش نمایند.

لازم به ذکر است که هر هفته روزهای دو شنبه ملاقات حضوری در محل دفتر فرماندار انجام می گیرد و عزیزانی که قصد ملاقات دارند می توانند با مراجعه به کارشناس روابط عمومی فرمانداری، با ایشان دیدار و مشکلات خود را مطرح نمایند.

منبع: وبسایت فرمانداری سبزوار





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.