اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 24 تير 1394 / کد مطلب: 10066 / نظرات: 0

۲۵ تیرماه تا چهارم مرداد/


برگزاری همایش ملی نهج‌البلاغه‌‌شناسی در سبزوار


برگزاری همایش ملی نهج‌البلاغه‌‌شناسی در سبزوار
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری همایش ملی نهج‌البلاغه‌شناسی در این شهرستان خبر داد.
محبوبه طبسی  در نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش ملی نهج‌البلاغه‌شناسی در این شهرستان اظهار داشت: این همایش در مدت ۱۰ روز از ۲۵ تیرماه تا چهارم مرداد ماه امسال با همکاری موسسه بیت‌الحفاظ نرجس (س) سبزوار در مجتمع فرهنگی و هنری اسرار (تالار کاشفی) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش همایش و برگزاری نمایشگاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش ترغیب و تشویق جوانان و نوجوانان و اقشار کم آشنا به نهج‌البلاغه برای آشنایی و درک بهتر این کتاب است.

طبسی با بیان اینکه هدف ما خارج کردن کتاب نهج‌البلاغه از محوریت و ورود آن به عرصه زندگی است، خاطرنشان کرد: در افق چشم‌انداز این همایش طوری برنامه‌ریزی شده که مفاهیم این کتاب در دسترس مردم قرار گیرد و در همین راستا برنامه‌ریزی برای برگزاری این همایش در رده‌های سنی ۳ تا ۷۰ سال پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با اشاره به اینکه دبیرخانه ملی این همایش از سه ماه گذشته در شهرستان مستقر شده است عنوان کرد: مرحله دوم این همایش در بهمن ماه در بخش مقاله‌نویسی و ارسال آثار به دبیرخانه برگزار می‌شود که در این مقالات سعی شده تا به ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ابعاد تخصصی این کتاب ارزشمند توجه شود.

وی افزود: این مرحله با همکاری دانشکده علوم قرآنی سبزوار برگزار می‌شود که در حال حاضر پوستر مربوط به همایش طراحی و مرحله فراخوان و مقالات نیز انجام شده که پس از بررسی توسط کمیته داوران مقالات ارائه داده می‌شود.

طبسی اضافه کرد: در کنار برگزاری این همایش کارگاه‌های مختلف نهج‌البلاغه‌شناسی همچون کارگاه فرهنگ ارتباط با کودک بر اساس نگاه و سیره عملی امیرالمومنین علی (ع)، کارگاه تربیت مدرس نهج‌البلاغه، سخنرانی‌های مختلف در محورهای تحلیل و بررسی نهج‌البلاغه، دلایل ماندگاری کتاب نهج‌البلاغه و فرمایشات و رهنمودهای حضرت علی (ع) و شیوه زندگی ایشان و کارگاه عفاف و حجاب تحت عنوان فاطمیون و... برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مزیت‌های برگزاری این مراسم مصورسازی کتاب نهج البلاغه برای نخستین بار در کشور است، عنوان کرد: در این طرح بیش از ۸۰۰ هنرمند سبزواری به مدت یک سال خطبه‌ها و جملات حضرت علی (ع) را خوشنویسی و سپس تصویرسازی و نقاشی می‌کنند که در ماه رمضان سال آینده در قالب کتابی جمع‌آوری و رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت به عنوان بخش دوم این همایش عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور موسسات یین‌المللی فعال در حوزه قرآن کریم، موسسات بین‌المللی ساخت نرم‌افزاهای قرآنی، آستان قدس رضوی و موسسات قرآنی از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

طبسی با بیان اینکه در این نمایشگاه شاهد حضور چشمگیر دستاوردهای موسسات قرآنی در سطوح بین‌المللی، ملی و استانی هستیم، افزود: این نمایشگاه دارای ۱۵ غرفه است که یکی از مهم‌ترین غرفه‌های آن غرفه عفاف و حجاب و نمایش قرآنی و نسخ خطی مربوط به آستان قدس رضوی خواهد بود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های قرآنی در شهرستان، اظهار داشت: سعی داریم تا دبیرخانه دائمی و ملی این همایش را در شهرستان مستقر کنیم.

طبسی در پایان با اشاره به استقرار ۱۸۰ پایگاه تدریس نهج البلاغه در سطح شهرستان همزمان با برگزاری همایش، خاطرنشان کرد: در این پایگاه‌ها مربیانی که دارای مجوز و گواهینامه مربیگری نهج البلاغه شناسی از وزارت ارشاد هستند، مجوز حضور در این پایگاه ها را دریافت می‌کنند.فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.