اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 مرداد 1394 / کد مطلب: 10097 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


باید بستر مناسبی برای فعالیت هنرمندان فراهم کنیم


باید بستر مناسبی برای فعالیت هنرمندان فراهم کنیم  معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار با تاکید بر حمایت از فعالیت هنرمندان گفت: باید در چارچوب مقدسات و موازین اسلامی بستر مناسبی برای فعالیت هنرمندان فراهم کنیم.
 
احمد برادران یکشنبه شب در جریان بازدید از دبیرخانه سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار افزود: نگاه دولت یازدهم توجه به هنر و تکریم هنرمندان است و دولت تدبیر و امید به مقوله فرهنگ و هنر توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به نگاه متفاوت دولت یازدهم به مقوله فرهنگ و هنر اظهار کرد: ما دولت فرهنگی هستیم ولی فرهنگ دولتی را نمی پسندیم.

وی همچنین به اهمیت جایگاه هنر، هنرمند و تاثیر آن در توسعه جامعه پرداخت و گفت: خلق آثار هنری توسط هنرمندان به عنوان آثار ارزشمند و یادگار محسوب می شود.

فرماندار سبزوار با اشاره به پیشینه و سابقه این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر افزود: این دیار از دیرباز بزرگانی در حوزه های علم ، فرهنگ و هنر را تقدیم جامعه بشری نموده است.

برادران به موفقیت های هنرمندان سبزوار در کشور و عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: هنرمندان سبزوار صاحب جایگاه و کرسی در کشور هستند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار اظهار کرد: برگزاری این مراسم فرصت و مجالی است تا توانمندیهای این شهرستان را نشان داده و به مرحله فعالیت برسانیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار هم در این مراسم با اشاره به توانمندیهای این شهرستان در حوزه هنر بویژه خوشنویسی گفت: این نخستین بار است که جشنواره خوشنویسی رضوی در یک شهرستان برگزار می شود.

محبوبه طبسی افزود: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تاکنون 12 دوره در استان یزد و یک دوره در مشهد برگزار شده است.

وی با اشاره به توان و ظرفیت های سبزوار نظیر برخورداری از اساتید ملی و بین المللی خوشنویسی، انجمن خوشنویسی با قدمت 24 ساله و علاقه مندان و هنرمندان این رشته ، اظهار کرد: تلاش می کنیم با همکاری دستگاه های اجرایی سبزوار، دبیرخانه دائمی جشنواره خوشنویسی ملی رضوی را به این شهرستان منتقل کنیم.

سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی اوایل شهریور ماه امسال درسبزوار برگزار می شود.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.