اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 مرداد 1394 / کد مطلب: 10116 / نظرات: 0

استاندار خراسان رضوی:


ایرنا با رسالتی سنگین نقش محوری در عرصه رسانه دارد


ایرنا با رسالتی سنگین نقش محوری در عرصه رسانه دارد  استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه مادر و ابزار قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران رسالتی سنگین و نقش محوری در عرصه فعالیتهای رسانه ای دارد.
 
علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد افزود: ایرنا به عنوان قدیمی ترین، باسابقه ترین و گسترده ترین رسانه جمهوری اسلامی ایران تاثیری بسزا در عرصه اطلاع رسانی دارد.
وی گفت: مجموعه پرسابقه و حرفه ای سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز فراتر از تولید خبر و اطلاع رسانی عمل می کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: برگزاری میزگردها، نشستهای خبری و تحلیلی، پژوهشی و کارشناسانه می تواند نقش مهمی در جهتدهی به افکار عمومی، برنامه ریزیها و اقدامات موثر و کمک به حل چالشها و مسائل ایفا نماید.
وی با اشاره به 17 مرداد سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشریف افغانستان ادامه داد: در عین آنکه این روز به نوعی به ایرنا به عنوان رسانه محوری کشور برمی گردد اما متعلق به همه فعالان رسانه است.
وی گفت: خبرنگاران و روزنامه نگاران باید ضمن پایبندی به نظام جمهوری و انقلاب اسلامی وظیفه و تکلیف خود را همچون شهید صارمی در هر شرایطی انجام دهند.
رشیدیان افزود: رسالت ایرنا به عنوان رسانه رسمی و اصلی نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران در عصر ارتباطات که رسانه ها و حتی نحوه اطلاع رسانی آنها ابزار قدرت دولتها و نظام است بسیار سنگین می باشد.
وی ادامه داد: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی باید بیش از پیش فضای رسانه ای را مدیریت کرده و در فضای آلوده تهاجم رسانه ای غرب وظیفه انقلابی و اسلامی خود را به بهترین نحو انجام دهد.
استاندار خراسان رضوی گفت: ایرنا با گستره وسیع و نمایندگیهایی متعدد در کشورهای مختلف جهان و نیز در داخل کشور باید بیش از پیش سرعت، صحت و دقت در اطلاع رسانی را مبنای عمل خود قرار دهد و نقش دست برتر را در حوزه اطلاع رسانی و جهت دهی رسانه ای و ایجاد حساسیتهای لازم ایفا نماید.
وی تغذیه اطلاعاتی و تحلیلی مسوولان در موضوعات مختلف را از طریق رسانه ها بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: باید این امر در سطح شهرستانها نیز گسترده شود.
رشیدیان افزود: در بعد داخلی هم ایرنا به عنوان منشا اثر، برداشت و استناد بسیاری از رسانه ها اعم از روزنامه ها، نشریات و صدا و سیما مطرح است لذا باید تولیدات آن بگونه ای باشد که تعیین کننده سمت و سوی فعالیتهای رسانه ای باشد.
وی همچنین با اشاره به گستردگی، ظرفیتها و محدودیتهای خراسان رضوی به عنوان یکی از بزرگترین استانهای کشور که با نیازها و چالشهای فراوان روبرو است گفت: تا کنون از ظرفیت رسانه های این استان به ویژه ایرنا در این زمینه بسیار کم بهره برده ایم.
استاندار خراسان رضوی افزود: چه بسیار مواردی که افکار عمومی و رسانه ها می توانند در پیگیری مطالبات و نیازهای استان بیش از چانه زنیهای دستگاه های دولتی موثر عمل کنند.
وی با تاکید بر قدرت رسانه ها به عنوان ابزار دولتها در عرصه بین المللی و داخلی ادامه داد: باید از این ابزار قدرت در راستای توسعه و ارتقا وضعیت استان و مردم نیز به خوبی بهره گرفته شود.
رشیدیان همچنین در انتشار مطالب در رسانه ها بر انتخاب تیتر و عناوین مناسب و محتوای غنی تاکید و بیان کرد: آنچه بیش از همه باید در حوزه رسانه مد نظر قرار گیرد رعایت و پایبندی به اخلاق حرفه ای، تعهدات دینی و ملی است که در این میان سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه اصلی کشور به خوبی به این امر پایبند بوده است.
استاندار خراسان رضوی که از سوی مدیران ارشد استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همراهی شد علاوه بر نشست با رییس و خبرنگاران ایرنا در مشهد از بخشهای مختلف این مرکز شامل تحریریه، اخبار چندرسانه ای عکس، فیلم و آرشیو بازدید کرد و در جریان فرآیند تولید تا انتشار اخبار و گزارشهای بر روی خروجیهای مختلف سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت.
سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در هفدهم مرداد ماه سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست عوامل جهالت و نفاق، از سوی شورای فرهنگ عمومی و دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.