اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 21 مرداد 1394 / کد مطلب: 10125 / نظرات: 0


250 میلیارد ریال برای تکمیل مجتمعهای آبرسانی سبزوار نیاز است


 محمدرضا چشمی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تکمیل این مجتمعها همه روستاهای دارای بالای 20 خانوار جمعیت در سبزوار از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.
وی گفت: در مجموع از 136 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در شهرستان سبزوار 102 روستا دارای شبکه کامل و سطح یک آبرسانی هستند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار یکی از مجتمعهای نیمه تمام آبرسانی را مجتمه ظفر ذکر و بیان کرد: شتاب بخشی به تکمیل این مجتمع آبرسانی نیازمند 70 میلیارد ریال اعتبار است زیرا
این طرح با 65 درصد پیشرفت اجرا 20 میلیارد ریال دیون دارد.
وی افزود: با بهره برداری از مجتمع ظفر ساکنان 30 روستا در بخشهای روداب و ششتمد از مزایای آن بهره مند خواهند شد.
چشمی ادامه داد: تاکنون با تکمیل بخشی از مجتمع آبرسانی ظفر 20 روستا از مزایای آن بهره مند شده و 10 روستای دیگر با تانکر سیار و یا توسط منابع محلی شامل چاه دستی و قنات آبرسانی می شوند.
وی گفت: 11 روستای سبزوار شبکه آبرسانی ندارند و شبکه آبرسانی 24 روستا نیز با مشکل مواجه بوده و فاقد کارایی لازم از نظر کمیت و یا کیفیت است.
امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار به 108 روستا در قالب 15 مجتمع آبرسانی و به هفت روستا به صورت شبکه های جداگانه خدمات رسانی می کند و در مجموع 27 هزار مشترک را زیر پوشش دارد.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است. 25 درصد از جمعیت سبزوار در 222 روستای این شهرستان سکونت دارند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.