اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 شهريور 1394 / کد مطلب: 10197 / نظرات: 0


دکتر فاضل :وزارت بهداشت نسبت به جلوگیری از اجحاف در حق داروسازان دقت کند


نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: وزارت بهداشت و درمان نسبت به جلوگیری از اجحاف در حق داروسازان دقت کند.
 
محمود فاضل در دیدار رئیس سازمان غذا و داروی وزارت و بهداشت و درمان با اعضای نظام پزشکی این شهرستان با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان نسبت به جلوگیری از اجحاف حق داروسازان دقت کند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین صاحبان حرفه پزشکی داروسازان هستند که متاسفانه با اجرای طرح تحول سلامت در حق این بخش از جامعه پزشکی اجحافاتی شده است.

وی با بیان اینکه امروز این اجحاف و آسیب‌ها در حق داروسازان و داروخانه‌داران در سطح کشور ملموس شده است، تصریح کرد: امروز بیش از 40 درصد از داروخانه‌های کشور در معرض ورشکستگی قرار گرفته و از جمعیت این قشر کاسته شده است.

فاضل با بیان اینکه امروز وزارت بهداشت و درمان باید به بخش خصوصی و مردم به عنوان یک سرمایه در اجرای طرح تحول نظام سلامت توجه داشته باشد، خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌ها و انجمن‌های مختلف پزشکی انتظاراتی را از دولت و وزارت بهداشت و درمان دارند که انتظار ما از دولت توجه ویژه به این بخش است.

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه در کتاب CTP که با کمک سازمان نظام پزشکی تدوین شده به مسئله تعرفه داروسازان در هفت بند اشاره شده است، ادامه داد: در این کتاب تعرفه‌های حوزه مختلف پزشکی دیده شده که انتظار ما از وزارت بهداشت و درمان ارتقای این بخش است.

وی با بیان اینکه امروز سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین انجمن کشور در کنار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است، یادآور شد: جایگاه قانونی این سازمان بر هیچ کس پوشیده نیست و اقتضا می‌کند که وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو در اجرای طرح‌های خود از مشاورت و مشارکت سازمان نظام پزشکی نیز بهره‌مند شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی سبزوار نیز در ادامه با اشاره به عضویت بیش از 800 نفر در این سازمان عنوان کرد: این سازمان با توجه به جمعیت شهرستان سبزوار دارای یک هیئت مدیره 17 نفره است و در رتبه‌بندی کشوری نیز در موضوعات مختلف دارای رتبه نخست هستیم.

فاضل با بیان اینکه امروز جایگاه سازمان نظام پزشکی سبزوار در کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: بیش از 70 درصد از پیشنهادات اعضای نظام پزشکی این شهرستان در آیین‌نامه‌ها و برنامه‌های کلان کشوری مورد تایید واقع می‌شود و این نشان از اهمیت نقش این مجموعه در مدیریت کلان کشوری است.

وی در پایان با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه، اجرای برنامه پنجم توسعه، افق 1404 و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به انجمن‌ها اضافه کرد: امیدواریم دولت با توجه به توانمندی‌های انجمن‌های پزشکی به‌ویژه سازمان نظام پزشکی برنامه توسعه سلامت کشور را پیش ببرد.

در ادامه این نشست عضو انجمن پزشکان عمومی ایران با انتقاد از رفتارهای برخی از مسئولان در حوزه وزارت بهداشت و درمان در زمینه کم توجهی به پزشکان عمومی اظهار داشت: امروز طرح تحول نظام سلامت با وجود همه خوبی‌هایش سبب رنجش پزشکان عمومی و نادیده‌گرفتن آنها شده است.

رضا ناوی با اشاره اینکه پزشکان عمومی در خط مقدم درمان در کشور هستند، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از همکاران پزشک متخصص به صورت جزیره‌ای در سطح وزارت بهداشت و درمان سعی دارند بین پزشکان عمومی و متخصصان خط بکشند و انتظار ما از وزیر بهداشت و درمان حل این مشکلات است.

وی در پایان گفت: امیدواریم وزارت بهداشت و درمان با نگاه به جایگاه پزشکان عمومی این مشکل و خط‌کشی بین پزشک عمومی و متخصص را حل کند تا بتوانیم طرح پزشک خانواده را براساس برنامه تدوین شده آن اجرا کنیم.فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.