اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 مرداد 1390 / کد مطلب: 102 / نظرات: 0

در پي سانحه دلخراش رانندگي در محور روداب - سبزوار/


عضو شوراي روداب : خواستار بازسازي محورسبزوار- روداب شد


عضو شوراي روداب : خواستار بازسازي محورسبزوار- روداب  شد عضو شوراي اسلامي شهر روداب از توابع سبزوار خواستار اقدام جدي مسوولان در رسيدگي به محور روداب - سبزوار با توجه به تصادفات تاسف بار اين محور شد.

 ' سعيد برزويي'  به تصادف دوشنبه شب (27 تيرماه) در اين محور اشاره كرد و افزود: در اين سانحه رانندگي ،برخورد بين دو خودرو پيكان موجب كشته شدن پنج نفر و زخمي شدن ساير سرنشينان دو خودرو مذكور شد.
وي به ترافيك بالاي محور سبزوار – روداب به دليل تردد ساكنان بخش روداب ، ساكنان تعدادي از روستاي هاي بخش مركزي و همچنين كاميون ها و بونكرهاي حمل سيمان از اين محور اشاره كرد.
وي افزود: فرسوده بودن و عرض كم اين جاده موجب ايجاد وضعيت نگران كننده اي براي رانندگان تردد كننده در محورسبزوار – روداب شده است.
وي گفت: با وجود اينكه بهسازي محور سبزوار – روداب و تعريض آن به عنوان يكي از خواسته هاي مهم مردم اين بخش مطرح است اما تا كنون فقط اقدام به انجام كار مطالعاتي در اين مورد شده است.
نماينده مردم روداب در شوراي اسلامي اين شهر از مسوولان ذيربط خواست توجه خاصي به اين محور كرده و اعتبار مورد نياز براي عملياتي شدن تعريض و بهسازي اين محور را اختصاص دهند.
وي بر حضور پر رنگ پليس راه در اين محور براي كاهش تخلفات رانندگي هم تاكيد كرد.
فرمانده انتظامي سبزوار هم در مورد حادثه 27 ماه جاري در اين محور گفت: برخورد دو دستگاه خودرو پيكان در كيلومتر 35 محور سبزوار – روداب پنج كشته و هفت زخمي برجاي گذاشت.
سرهنگ 'قنبر علي ازادواري' در مورد فوتي هاي اين حادثه افزود: در برخورد اين دو دستگاه خودرو دو نفر در دم جان باختند و سه نفر پس از انتقال به بيمارستان فوت كردند.
فرمانده پليس راه سبزوار هم علت اين حادثه را انحراف به چپ خودرو پيكاني كه از روداب به سبزوار در حركت بود ذكر كرد و افزود: در اثر اين سانحه راننده خودرو مقصر و يكي از سرنشينان خودرو مقابل در دم جان خود را از دست دادند.
سرهنگ ' محمد ستوده ' همچنين با بيان اينكه پليس راه كل محورهاي اصلي و فرعي شهرستان را از طريق تيم هاي گشتي تحت كنترل دارد افزود: امكان استقرار پليس در هر قدم وجود ندارد و رانندگان بايد با رعايت قوانين و مقررات از بروز چنين حوادث دلخراشي جلوگيري كنند.
فرمانده پليس راه سبزوار در عين حال محور سبزوار – روداب را محوري فرعي و به لحاظ فني و مهندسي فاقد ايمني لازم دانست.
وي عرض كم اين محور با وجود تردد جمعيت زيادي از بخش روداب ، قسمتي از بخش مركزي شهرستان سبزوار و همچنين وسايط نقليه سنگين از آن را خاطر نشان كرد و افزود: اين جاده ظرفيت تردد اين تعداد وسايط نقليه را ندارد.
وي با تاكيد بر نياز اين راه به اصلاح ساختاري افزود: اين جاده بايد دو بانده و يا حداقل تعريض شود .
محور سبزوار - روداب به طول 40 كيلومتر جاده بين شهري است كه شهر سبزوار را به شهر روداب مركز بخش روداب اين شهرستان متصل مي كند و چهار روستاي پر جمعيت بخش مركزي سبزوار نيز در حاشيه اين محور قرار دارند.
بخش روداب داراي حدود 20 هزار نفر جمعيت است و به دليل واقع شدن كارخانه سيمان در اين بخش روزانه چندين دستگاه بونكر سيمان هم در اين محور تردد دارند.
تاكنون علاوه بر تعدادي از اهالي روستاهاي بخش روداب و مردم شهر روداب ، چند تن از كارمندان روداب هم در اين محور جان خود را از دست داده اند.
شهر روداب در فاصله حدود 40 كيلومتري جنوب غربي شهر سبزوار واقع شده است.
منبع :ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.