اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 شهريور 1394 / کد مطلب: 10231 / نظرات: 0

رییس کمیته مخابرات مجلس:


دولت توجه ویژه ای به بخش ارتباطات دارد


دولت توجه ویژه ای به بخش ارتباطات دارد  رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم با توسعه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه ویژه ای به این حوزه دارد.
 
رمضانعلی سبحانی فر در نشستی با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعی از مدیران این وزارخانه و مسوولان شهرستان سبزوار افزود: دولت تدبیر امید به توسعه خدمات الکترونیکی و گسترش خدمات دولت الکترونیک در روستاها و مناطق دور دست توجه خاص دارد.
وی گفت: نگاه مجلس شورای اسلامی نسبت به حوزه ارتباطات و فناوری از دو سال پیش تغییر کرده و به این حوزه نگاه جدیتری دارد لذا در برنامه ششم توسعه که در حال ارایه به مجلس است توجه خاصتری به این حوزه صورت گرفته است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه پنجم توسعه تکلیف شده بود ایران رتبه دوم منطقه را در بین 20 کشور در حوزه ارتباطات و فناوری داشته باشد در حالی که در قالب برنامه ششم تکلیف بر کسب رتبه نخست تا پایان اجرای برنامه تاکید شده است.
وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه تکلیف کرده در زمینه دولت الکترونیک، ارائه خدمات الکترونیکی و ارائه خدمات عمومی در همه ابعاد و زمینه های غذایی، تجارت و سایر موارد نگاه برتر را داشته باشیم.
سبحانی فر در ادامه همچنین خواستار هماهنگی بیشتر بین پست، پست بانک و مخابرات شد و گفت: می بایست این سه حوزه از یک بستر و زیرساخت استفاده کرده و توسعه و خدمات رسانی بهتر را رقم بزنند.
وی افزود: ارتباطات از عوامل اصلی توسعه است و هر جامعه ای که از این فناوری کمتر استفاده کند عقب ماندگی بیشتری خواهد داشت.
رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ضرورت اتصال دفاتر پیشخوان به دفاتر الکترونیک در مبنای توسعه دولت الکترونیک گفت: برای این مهم نیازمند بستر مناسب هستیم و می بایست در بحث پهنای باند به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته توجه بیشتری شود.
وی بر توسعه خدمات پست بانک در روستاها نیز تاکید و بیان کرد: پست بانک برای ارائه خدمات به مناطق کمتر توسعه یافته تاسیس شده و باید در همین راستا گام بردارد.
سبحانی فر همچنین ارتقا دفاتر روستایی به دفاتر پیشخوان دولت را ضروری دانست و گفت: دفاتر پیشخوان روستایی در اولویت نخست به کارگزاران دفاتر روستایی واگذار شود.
وی با اشاره به خصوصی شدن مخابرات از سال 88 و وجود برخی مشکلات در این بخش نیز اظهارداشت: ردیف اعتباری uso برای این بخش تعریف شد تا توسعه خدمات بیشتری درمناطق کمتر توسعه یافته و روستاها داشته باشیم.
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.