اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 17 شهريور 1394 / کد مطلب: 10238 / نظرات: 0

سبحانی فر :


از ظرفیتهای بخش تعاون بهره نگرفته ایم


از ظرفیتهای بخش تعاون بهره نگرفته ایم  سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نتوانسته ایم از ظرفیتهای قانونی در بخش تعاون به خوبی بهره بگیریم.
 
رمضانعلی سبحانی فر در همایش تعاونگران سبزوار افزود: هیچ خلاء قانونی در بخش تعاون نداشته ایم و نیز تکلیف قانون اساسی و هم برنامه پنجم توسعه بر حمایت و توجه به تعاون است.
وی گفت: تکلیف مسوولان است که به تعاون توجه داشته باشند چون قانون برنامه پنجم توسعه تکلیف می کند بخش تعاون 25 درصد سهم اقتصاد و 15 درصد بازار پولی کشور را داشته باشد.
نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: بی توجهی به تعاونیها و فقدان فرهنگ سازی در این بخش موجب شده به سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد بر مبنای برنامه پنجم توسعه نرسیم.
وی همچنین با اشاره به بی ثباتی اقتصادی و بهم ریختگی بازار پولی تا دو سال پیش، اظهارداشت: با آن شرایط و تورم 43درصدی کار تولید بسیار سخت و طاقت فرسا بود.
وی با قدردانی از برنامه ریزی دولت یازدهم ادامه داد: با تلاشهای دولت تدبیر و امید ثبات و آرامش اقتصادی به جامعه بازگشت.
سبحانی فر گفت: با برنامه ریزی و تلاش دولت تورم 43 درصدی به زیر 15 درصد رسید زیرا عزم جدی بر خروج از رکود و به حرکت درآوردن بازار است.
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: توجه به کارآفرینی، تولید و سرمایه گذاری از مهمترین شاخصه های توسعه است.
احمد برادران افزود: رفع بیکاری و دغدغه تولیدکنندگان و صنعتگران و تسهیل فرآیند تولید مورد توجه دولت بوده و در این راستا برنامه ریزیهای خوبی انجام شده است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار نیز در این همایش گفت: از 895 تعاونی ثبتی در این شهرستان 694 شرکت تعاونی فعال است.
عقیل مختاری بیشترین تعاونیهای شهرستان را فعال در بخش کشاورزی عنوان و بیان کرد: از این 694 تعاونی فعالیت 226 تعاونی به میزان 32 درصد در بخش کشاورزی است.
وی ادامه داد: 22 درصد تعاونیهای سبزوار نیز در بخش خدمات و 19 درصد در بخش صنعت فعال هستند.
طی این همایش 17 نفر از تعاونگران برتر سبزوار تجلیل شدند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.