اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 شهريور 1394 / کد مطلب: 10255 / نظرات: 0


یک مسوول: 47 هزار و 653 نوزاد در سبزوار غربالگری شنوایی شدند


 رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت : 47 هزار و 653 نوزاد از سال 87 تاکنون در این شهرستان غربالگری شنوایی شدند .
 
مرضیه کسرایی فر  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این مدت از تعداد نوزادان تحت طرح غربالگری شنوایی 275 نوزاد تحت اقدامات تشخیصی ، درمانی و توانبخشی قرار گرفتند .
وی اظهار داشت : از ابتدای سالجاری نیز حدود سه هزار نوزاد در سبزوار غربالگری شنوایی شدند که از این تعداد دو کاشت حلزون در دست اقدام و به یک کودک زیر یک سال نیز سمعک داده شد.
وی با اشاره به وجود یک مرکز غربالگری شنوایی در سبزوار و ارجاع نوزادان تازه متولد شده به این مرکز گفت : در این طرح قبل از سه ماهگی تشخیص و قبل از شش ماهگی هم اقدامات توانبخشی و درمانی آغاز می شود .
وی اظهار داشت : در صورتی که نوزاد یا شیرخوار کم شنوا در دوره طلایی یعنی زیر سه ماهگی شناسایی و اقدامات درمانی برای او انجام نشود عوارض روانی ، اجتماعی، ارتباطی و شناختی برای فرد دارد .
رییس اداره بهزیستی سبزوار ادامه داد : تشخیص و مداخله زودهنگام کم شنوایی در رشد و تکامل زبان ، گفتار و شناخت کودک تاثیر بسزایی دارد .
وی با اظهار اینکه قبل از اجرای طرح غربالگری شنوایی هر سال تعدادی به آمار ناشنوایان افزوده می شد ،گفت : با غربالگری شنوایی و اقدامات پیشگیرانه تا حد قابل توجهی از ایجاد ناشنوایی جلوگیری می شود .
کسرایی فر اقدامات پیشگیرانه را در زمان قبل از تولد با مشاوره ژنتیک ، دوران بارداری و پس از تولد با اقدامات مشاوره ای ، پزشکی و طرح غربالگری شنوایی عنوان کرد .
وی همچنین اظهار داشت : در حال حاضر سه مرکز در سبزوار به طور تخصصی در بحث توانبخشی و آموزش به کودکانی که مشکل شنوایی دارند فعالیت می کنند .
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.