اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 شهريور 1394 / کد مطلب: 10264 / نظرات: 0

تعصبی :


ماشین سواری در شهر سبزوار یک تفریح شده است


ماشین سواری در  شهر سبزوار یک تفریح شده است  رئیس کمیسیون حمل و نقل شهری شورای شهر سبزوار گفت: با افزایش آمار مسافرهای درون شهری ، قیمت بلیط کاهش خواهد یافت.
جلال تعصبی در گفتگو با سبزوار نیوز  اظهار کرد: بحث ترافیک یک مقوله اصلی و  فرهنگی است متاسفانه عمده خوردوهای موجود در سطح شهرستان تک سرنشین هستند و بیشتر به عنوان یک وسیله لوکس که افراد بیشتر برای خودنمایی از آن استفاده می کنند وارد خیابان ها شده و ایجاد ترافیک می کنند.
وی افزود: کمتر خانواده ای رغبت دارد  که برای خرید های جزئی خود از خودرو شخصی استفاده نکند شهروندی که ادعا می کند شهرداری برای کاهش ترافیک باید  پارکینگ در سطح شهر احداث کند در موازات آن هم باید الزام برای خود ایجاد کند  که برای کارهای جزئی پیاده روی کند.

تعصبی ادامه داد: متاسفانه ماشین سواری در این شهر یک تفریح و بیشتر برای پر کردن اوقات فراغت است  و همین باعث  ترافیک سنگین در نقاطی از سطح شهر می گردد.

وی یادآور شد: با توجه به جمعیت منطقه،  فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در شهرستان بسیار ناچیز است مردم همیشه اعتراض دارند که چرا قیمت بلیط  گران است که ما با این توضیح که  یک اتوبوس دورن شهری در سبزوار  غیر از ساعات پیک با 20 درصد  ظرفیت خود کار می کند در صورتی که همین اتوبوس در شهرهایی چون تهران و مشهد از تمام ظرفیت آن استفاده می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شهری شورای اسلامی سبزوار  ادامه داد: سازمان اتوبوسرانی سبزوار دارای 120 دستگاه اتوبوس و 120 راننده است با حجم اندک مسافر در طول روز از درصد جزئی از ظرفیت تمام شده استفاده می شود در کنار هزینه های حقوق رانندگان و استهلاک دستگاه ها در نظر گرفته شود هزینه هنگفتی را پیش روی سازمان می گذارد.

وی افزود: اگر مردم سبزوار فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را رعایت کنند هم حجم ترافیک شهری و هم قیمت بلیط خود به خود کاهش پیدا می کند.

تعصبی گفت: فرض  می کنیم بطورمیانگین در سبزوار روزانه 5  هزار نفر  در سفرهای درون شهری از ناوگان اتوبوسرانی استفاده می کنند هزینه ها و استهلاک اتوبوس در تمامی شهرها با هم برابر است با این تفاوت که با فرهنگ سازی که در شهرهای بزرگ شده مردم ترجیح می دهند از اتوبوس و مترو به جای خودروهای شخصیص خود استفاده کنند.

متاسفانه عدم فرهنگ سازی باعث شده تا آمار استفاده کنندگان از اتوبوس های سبزوار همخوانی با هزینه ها نداشته باشد اگر شهروندان سبزواری در سفرهای درون شهری خود از  وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند قول خواهیم داد که هزینه  بلیط نیز خود به خود کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شهری شورای اسلامی سبزوار  در ادامه به طرح تعریض نیز اشاره ای داشت و  گفت: امروز بحث عریض کردن خیابان ها در شهرستان نسخه کارسازی نیست و از لحاظ اقتصادی مستلزم صرف هزینه بسیار بالایی است که با همان هزینه می توان معابر جدیدی برای رفع ترافیک درون شهری ایجاد کرد.

وی نبود  طرح تفضیلی را یکی از مهمترین مشکلات عدم اجرای طرح ها بیان کرد و افزود: ایجاد معبر جدید نیاز به طرح  جامع  دارد در طرح تفصیلی سال 84 تصویب شد که در خیابان بیهق از هر دو طرف نیم متر کم شود که این طرح با توجه به شرایط اقتصادی و پاره ای از مسائل قابل اجرا نبود.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.