اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 24 شهريور 1394 / کد مطلب: 10272 / نظرات: 0

مدیرعامل ایرنا:


کسب مهارت، نیاز اصلی رسانه ها در دنیای پرشتاب کنونی است


کسب مهارت نیاز اصلی رسانه ها در دنیای پرشتاب کنونی است  مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: نیاز اصلی رسانه های کشور در دنیای پرشتاب کنونی، تلاش برای کسب مهارت است.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خدادی در جمع خبرنگاران تازه استخدام شده در مراکز استان های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: امروز تکلیف همه خبرنگاران کسب مهارت رسانه ای است و پایانی برای این موضوع هم وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در عصر اطلاعات اگر رسانه ها نتوانند تعریف جدیدی از خود ارایه دهند ،حذف خواهند شد.
خدادی با بیان اینکه در دنیای امروز منابع زیادی برای کسب دانش وجود دارد تصریح کرد: آنچه مهم است میل به دانستن است و اگر نیاز به یادگیری از بین برود سقوط خواهیم کرد، بنابراین باید احساس نیاز به دانستن را در خود نهادینه کنیم.
وی با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در تحولات ملی و بین المللی خاطرنشان کرد: رسانه ها باید براساس تعریف جدید میزان اثرگذاری خود را در رویدادهای مختلف ملی، منطقه ای و بین المللی افزایش دهند و به دنبال تولیدات متمایز، متنوع و متفاوت از سایر رسانه ها باشند.
مدیرعامل ایرنا عشق و تعلق خاطر به حرفه خبرنگاری، ایمان به کار، تلاش برای انعکاس مشکلات مردم، استفاده از ابزار و روش های صحیح و کارآمد و رعایت اصل امانت داری را از جمله مهمترین مولفه های کار رسانه ای برشمرد و اظهار کرد: در این صورت است که می توان عنصر موثر رسانه ای بود.
وی تاکید کرد: ترجیح منافع ملی و نظام بر منافع شخصی و فردی باید برای تمامی رسانه ها و خبرنگاران آنها در اولویت باشد.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تصریح کرد: سوژه یابی، نگارش صحیح، پویایی، کیفیت تولیدات خبری، شیوه نگرش به موضوعات، اخلاق مداری و برقراری ارتباط موثر از جمله عوامل موفقیت یک رسانه است.
وی با اشاره به جایگاه و نقش ایرنا در نظام رسانه ای کشور گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی یک سازمان مغز افزاری است که در آن مغز ، روح ، دانش و مهارت کارکنان آن نقش اصلی را دارند.
خدادی افزود: ایرنا در طول دوران فعالیت 80 ساله خود شهدای زیادی را در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است و انسان های بزرگی برای این سازمان زحمت کشیدند و امروز وظیفه تمامی خبرنگاران پاسداری از این میراث بزرگ و ارزشمند است.
دوره آموزشی 27 خبرنگار تازه استخدام شده مراکز استانی ایرنا ، از شنبه تا چهارشنبه هفته جاری در تهران در حال برگزاری است .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.