اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 5 مهر 1394 / کد مطلب: 10299 / نظرات: 0


شمار جان باختگان سوانح جاده ای در سبزوار کاهش یافت


 فرمانده پلیس راه سبزوار از کاهش 13 درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های این شهرستان طی شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
 
سرهنگ علی فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 20 تصادف و مدت مشابه پارسال 23 فقره تصادف فوتی در جاده های سبزوار به وقوع پیوست.
وی گفت: بر این اساس شمار جان باختگان سوانح رانندگی امسال نسبت به پارسال 35 درصد کاهش یافت.
فرمانده پلیس راه سبزوار افزود: در شش ماه نخست امسال 20 نفر و در مدت مشابه پارسال 31 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.
وی حضور محسوس پلیس برای برقراری نظم و امنیت ترافیکی را در کاهش تصادفات بسیار تاثیرگذار توصیف و بیان کرد: در برخورد با تخلف سرعت طی این مدت 31 هزار و 313 راننده متخلف اعمال قانون شدند.
سرهنگ فتحی سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و نقص سامانه روشنایی را عوامل اصلی تصادفات ذکر و بیان کرد: با رانندگان متخلف برخورد جدی می شود .
وی در ادامه با اشاره به افزایش 47 درصدی توقیف خودرو در جاده های این شهرستان افزود: طی نیمه نخست امسال 673 دستگاه خودرو و در مدت مشابه پارسال 459 خودرو به دلیل تخلفات حادثه ساز رانندگی توقیف شدند.
فرمانده پلیس راه سبزوار همچنین از وقوع 407 فقره تصادف در جاده های این شهرستان در نیمه اول امسال خبر و ادامه داد: 253 فقره از این تعداد در جاده های اصلی، 109 فقره در جاده های فرعی و 45 مورد تصادف در جاده های روستایی رخ داد.
وی گفت: در این مدت 244 مورد واژگونی خودرو نیز رخ داد که 191 مورد آن مربوط به جاده سبزوار به شاهرود است.
سرهنگ فتحی افزود: علت اصلی واژگونی خودروها در جاده سبزوار - شاهرود ناتوانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه در اثر خستگی و خواب آلودگی است.
وی جاده سبزوار - شاهرود را طولانی و کویری فاقد شرایط رفاهی و تفرجگاهی کافی ذکر و بیان کرد: ساخت مجتمعهای خدماتی رفاهی و توقفگاه در طول این مسیر با نصب سایبان و تعبیه صندلی و فراهم کردن خدمات رفاهی می تواند موجب کاهش سوانح رانندگی شود.
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.