اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 مهر 1394 / کد مطلب: 10303 / نظرات: 0


معاون فرماندار سبزوار بر ایجاد پایگاه اطلاعاتی مدیریت بحران تاکید کرد


معاون فرماندار سبزوار بر ایجاد پایگاه اطلاعاتی مدیریت بحران تاکید کرد  معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار بر ایجاد پایگاه و بانک اطلاعاتی مدیریت بحران در این شهرستان تاکید کرد و گفت: باید کارگروهی برای جمع آوری و به روز رسانی داده های اطلاعاتی مدیریت بحران شهرستان تشکیل شود.
 
حسین شاد در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران سبزوار افزود: این پایگاه اطلاعاتی باید شامل اطلاعات و داده هایی در بخش امکانات، تجهیزات، نیروهای انسانی و توانمندی های شهرستان باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اطلاعات زیر ساخت های شهرستان نظیر آب، برق، گاز و مسیر رودخانه ها در نقشه پهنه بندی خطر مشخص نیست باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
وی از دستگاه های اجرایی خواست با کارگروه پایگاه اطلاعات مدیریت بحران شهرستان همکاری کرده و اطلاعات دقیق و درست ارائه دهند.
وی ادامه داد: اگر اطلاعات ما در مواقع بحران کامل نباشد در استفاده از زیرساخت ها و توانمندیها با چالش روبرو خواهیم شد.
معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار همچنین با اشاره به هفته کاهش بلایای طبیعی از 20 تا 2مهر ماه جاری از دستگاه های اجرایی خواست برنامه های خود در این هفته را به ستاد مربوطه ارائه دهند.
وی با تاکید بر برنامه ریزی برای اجرای مانور در این هفته گفت: مانورها باید فراگیر شده و همه افراد آموزشهای لازم را در این زمینه فرا گیرند تا در لحظه بحران بتوانند در برابر حوادث ایمنی نسبی داشته باشند.
وی اظهار کرد: ارتقای آموزش و آگاهی از حوادث و بلایای طبیعی و نحوه برخورد افراد با حوادث موجب می شود در صورت وقوع این حوادث با اقدامات صحیح و سریع شاهد کاهش اثرات جبران ناپذیر آن باشیم.
معاون فرماندار سبزوار همچنین با تاکید بر پیشگیری و آموزش گفت: آموزش مستمر و پویا برای کاهش اثرات بلایای طبیعی باید در بین همه افراد جامعه نهادینه شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.