اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 مهر 1394 / کد مطلب: 10372 / نظرات: 0

توسط مرکز آموزش علمی کاربردی سبزوار 2


یادواره عرشیان خاکی در سبزوار برگزار شد


یادواره عرشیان خاکی در سبزوار  برگزار شد  یادواره شهدای مرکز آموزش علمی کاربردی سبزوار 2 با عنوان عرشیان خاکی جمعه شب با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم شهید پرور در محل حسینیه عطارهای این شهر برگزار شد.   
یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این مراسم معنوی یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی داشت و گفت : جنگ امروز دشمن شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی است .
سردار روش دل محمود باقرزاده افزود : دشمن و استکبار با رواج ماهواره و رخنه در میان خانه ها فرهنگ و اعتقادات اسلامی ما را نشانه گرفته است.
وی بیان کرد : نقشه و طرح ما برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بصیرت هوشیاری و ولایت پذیری است.
این یادگار دوران دفاع مقدس گفت : به لطف خداوند جوانان و دانشجویان ما بیدار هستند و نیز صلابت و اقتدار نیروهای مسلح راه نفوذ دشمنان را بسته و مادامی که چنین باشد ، نگرانی نداریم.
وی با بیان اینکه استکبار زبان دیبلماسی نمی فهمد ، افزود : با استکبار بایستی با شیوه خودشان رفتار نماییم و انقلاب اسلامی سر سازش با استکبار را نخواهد داشت و از مبارزه با آنان دست بر نمی دارد .
سردار باقرزاده گفت : برگزاری یادواره شهدا به ما قوت قلب می دهد و شهدا والا مقام از جان خویش گذشتند تا ما با آرامش زندگی کنیم و امنیت امروز کشور مدیون رشادت های آنها است.
وی ادامه داد : رسالت و وظیفه ما در قبال شهدا این است که جوانان را با فرهنگ ایثار، شهادت و عاشورا آشنا نماییم .
این فرمانده دوران دفاع مقدس همچنین با تسلیت به خانواده های جان باختگان حادثه غمبار منا ، این فاجعه را یک فتنه دانست و گفت : مسلمانان با وحدت و انسجام می توانند جلوی فتنه را بگیرند.
رییس مرکز آموزش علمی کاربردی سبزوار2 نیز یاد و حاطره شهدا را گرامی داشت و گفت : قطره قطره خون شهدا آرامش را برای ما به ارمغان آورده است .
دکتر علی اصغر محمدی افزود : امنیت و آرامش امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا بوده و اگر دشمن جرات تجاوز به ایران را ندارد به سبب آثار خون شهدا است .
وی با بیان اینکه دشمن با قلم ما می جنگد و از علم ما می ترسد ،گفت : دشمن برای مقابله با ما جنگ نرم را ایجاد کرده و بنیان خانواده ها را هدف گرفته که البته ملت ما هوشیارند.
مسئولان ،جمع زیادی از اساتید ،دانشجویان ،نیروهای نظامی و انتظامی ،روحانیون ،خانواده معظم شاهد ، ایثارگران ، بسیجیان و اقشار مختلف مردم این شهرستان در این آیین معنوی حضور داشتند .
این یادواره به یاد دو شهید بزرگوار ابوالفضل احمدی و حسن باعثی و همچنین پدران شهید 22 دانشجوی مرکز علمی کاربردی سبزوار 2 برگزار شد .
پاسداران شهید ابوالفضل احمدی و حسن باعثی از دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی سبزوار 2 بودند که در روز 27 آذر ماه سال 1392 در منطقه سراوان به درجه رفیع شهادت نائل شدند. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.