اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 مهر 1394 / کد مطلب: 10379 / نظرات: 0


فرماندار داورزن:باید از ظرفیت نخبگان روستاییان برای توسعه روستاها بهره گرفت


 فرماندار داورزن گفت: باید از ظرفیت نخبگان روستاییان و پیشنهاد سازنده صاحب نظران برای توسعه روستاها بهره گرفت.
 
رضا فلاحی در جمع دهیاران این شهرستان اظهار کرد: در روستاها نخبگان و صاحب نظرانی وجود دارند که باید شناسایی شده و از نظرات آنان برای توسعه روستاها استفاده شود.
وی افزود: روستاها مهمترین رکن امنیت غذایی در کشور هستند و دولت برای توسعه اشتغال پایدار در روستاها خدمات فراوان ارائه کرده است.
وی گفت: اشتغال پایدار در روستا سبب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر می شود که این مهم در امنیت غذایی کشور موثر است.
فلاحی افزود: امروز بخش مهمی از محصولات استراتژیک کشور در روستاها تولید می شود و محصولاتی مانند گندم و جو از مهمترین ارکان غذایی کشور هستند.
فرماندار داورزن گفت: دولت تدبیر و امید در زمینه ارائه تسهیلات مناسب با بازپرداخت چهار درصد و خدمات زیرساختی به روستائیان کارهای خوبی انجام داده است.
فلاحی با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم در خدمت رسانی به روستاها در کنار توجه به موضوعات عمرانی، ارتقای شاخص های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستائیان است افزود: در این بخش باید از ظرفیت و توانمندی های نخبگان روستایی نیز بهره گرفت.
وی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی با محوریت کشاورزی در جوار روستاها از جمله مواردی است که در اشتغال پایدار روستاها موثر است.
وی توجه ویژه به بهره برداری صحیح از منابع آب و خاک را از مهمترین ضروریات برای توسعه روستاها دانست و گفت: روستائیان باید در این زمینه توجه ویژه ای به مصرف بهینه از منابع داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، خواستار اشاعه فرهنگ حسینی و عاشورایی با برپایی مراسم ویژه محرم در شهرستان داورزن شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.