اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 23 مهر 1394 / کد مطلب: 10387 / نظرات: 0


اعزام 200 مبلغ به روستاهای غرب خراسان رضوی


 رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: 200 مبلغ و مبلغه برای ایام محرم به روستاها و مناطق محروم شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی اعزام می شوند.
 
حجت الاسلام سیدمحمد جواد سجادی نژاد روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی اولویت اعزام این مبلغین به روستاهای دارای بالای 200 خانوار جمعیت است.
وی با توجه به پیش بینی افزایش متقاضی درخواست برای اعزام مبلغ و مبلغه به روستاها گفت: توانایی اعزام مبلغ به تمام مناطق این شهرستانها وجود دارد.
او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به آسیبهای فرهنگی در عزاداری سیدالشهداء(ع) بیان کرد: در همین راستا هر ساله همایشهای توجیهی و آموزشی برای عناصر موثر در برگزاری آیینهای محرم برگزار شده که امسال نیز این جلسات با حضور مسوولان هیاتهای مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در شهرستان سبزوار برگزار می شود.
وی گفت: یک کمیته ارزیابی متشکل از اعضای شورای هیاتهای مذهبی، کانون مداحان و اداره تبلیغات اسلامی به منظور بررسی آسیبهای هیاتهای مذهبی در این شهرستان تشکیل می شود.
او افزود: در شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن 225 هیات مذهبی ثبت شده که دارای کد فعالیت هستند.
وی ادامه داد: همچنین 60 هیات مذهبی و 80 مسجد ثبت شده در شهر سبزوار وجود دارد.
او با اشاره به فعالیت مبلغین اعزامی به روستاها نیز گفت: برگزاری نماز جماعت، تبیین احکام دین، آموزش قرآن، تبیین معارف اهل بیت (ع) و حل مشکلات فرهنگی روستا از وظایف مبلغین در این مدت است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار در خصوص فعالیت ایستگاههای صلواتی در طول ایام محرم نیز بیان کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی هیاتهای مذهبی برای برپایی ایستگاه صلواتی باید مجوز بگیرند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.