اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 26 مهر 1394 / کد مطلب: 10416 / نظرات: 0

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:


دولت تدبیر و امید در ایجاد ثبات اقتصادی مثبت عمل کرده است


دولت تدبیر و امید در ایجاد ثبات اقتصادی مثبت عمل کرده است  سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید در ایجاد ثبات اقتصادی در کشور مثبت عمل کرده است.
 
رمضانعلی سبحانی فر  افزود: دولت در دو سال گذشته با تلاش فراوان در حوزه مهار تورم و ایجاد ثبات اقتصادی عملکرد مثبتی داشته است.
وی با بیان اینکه یکی از علت های موفقیت دولت در زمینه مهار تورم و ثبات اقتصادی در کشور همراهی اصناف و صنعتگران بود اظهار کرد: ایستادگی بخش صنعت کشور در دوران تحریم و تحمل بدترین شرایط اقتصادی سبب شد کشور از یک برهه حساس عبور کند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصناف و صنعتگران در این دوران با دست خالی در برابر هجمه های اقتصادی دشمن ایستادند و این امر سبب شد تحریم های دشمن بی اثر شود.
وی با بیان اینکه پیروزی در مذاکرات امروز، ثمره مقاومت اقتصادی بخش تولید و صنعت کشور در برابر هجوم اقتصادی دشمن است افزود: ما در برابر تحریم های خارجی به خوبی ایستاده ایم و باید طوری در حوزه اقتصادی عمل شود که در داخل کشور دچار خود تحریمی نشویم.
سبحانی فر گفت: خود تحریمی خطری است که بازار و اقتصاد کشور را با چالش روبرو می کند و ضربه مهلکی به اقتصاد می زند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سرمایه گذاران مختلف خارجی در کشور عنوان کرد: دولت باید در این زمینه بسته های اقتصادی خود را آماده کند تا بتوان از حضور این سرمایه گذاران به نحو مطلوب بهره مند شد.
وی افزود: امروز بازار ایران مورد توجه کشورهای مختلف است و نباید طوری عمل شود که تبدیل به کشوری برای بازار مصرف محصولات خارجی شویم بلکه ایران باید تعیین کننده نهایی در زمینه سرمایه گذاری خارجی در کشور باشد.
سبحانی فر با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید و رقابت پذیری در مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون در راستای کمک به بخش صنعت و تولید کشور با پیشنهاد دولت به تصویب رسید که با اجرای آن بخش مهمی از صنعت کشور پویا خواهد شد.
وی به تصویب برجام توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نیز اشاره کرد و افزود: تصویب برجام اثرات خوبی در حوزه اقتصادی برای کشور دارد که امیدواریم تا پایان امسال شاهد تحولات خوبی در این زمینه باشیم.
وی همچنین با اشاره به اصلاح قانون ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته و بررسی نظرات اصناف در این زمینه اشکالات آن اصلاح شد و با بررسی بخش های دیگر این قانون در کمیسیون اقتصادی مجلس و برداشتن گره های اجرایی آن از اجحاف در حق اصناف جلوگیری خواهد شد.
این نماینده مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: این برنامه فقط منحصر به دوران تحریم نیست و هدف از اجرای آن تقویت زیر ساخت های اقتصادی در همه دوران ها و کاهش وابستگی و افزایش خودکفایی کشور در عرصه های مختلف با بهره گیری از توان داخلی است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز در این مراسم گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 300 فقره جواز تاسیس در بخش صنعت با ظرفیت اشتغال 9800 نفر و سرمایه ثابت 28 هزار میلیارد ریال در این شهرستان صادر شد.
علی امید بخش با اشاره به صدور 275 فقره پروانه بهره برداری در بخش صنعت افزود: این پروانه ها ظرفیت اشتغال 7832 نفر با سرمایه ثابت پنج میلیارد و 562 میلیون ریال ایجاد کرده است.
وی همچنین با اشاره به صدور مجوز کارخانه های فرآوری مس و فرومنگنز در بخش روداب و ششتمد سبزوار ادامه داد: در این مدت بیش از 100 فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن صادر شده که می تواند در این حوزه جهش خوبی ایجاد کند.
هم اکنون 75 واحد در دو شهرک صنعتی و 13 هزار عضو صنفی زیر نظر 42 اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارد.
بیش از 88 نوع ماده معدنی نیز در این شهرستان شناسایی شده که سبزوار را تبدیل به قطب معدنی در غرب خراسان رضوی کرده است. ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.