اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 28 مهر 1394 / کد مطلب: 10418 / نظرات: 0

معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار :


بازگشایی و رفع تصرف مسیرهای سیلاب در کاهش خسارت سیل نقش اساسی دارد


بازگشایی و رفع تصرف مسیرهای سیلاب در کاهش خسارت سیل نقش اساسی دارد   به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار،  دکتر شاد معاون فنی و عمرانی فرماندار روز دوشنبه درچهارمین جلسه کارگروه اعضای مدیریت بحران شهرستان سبزوار گفت : با توجه به فصل پیش رو و نگرانی از وقوع سیلاب  طرح مطالعاتی سیل بند سبزوار به زودی تدوین می شود 
وی افزود : یکی از اهداف ما در جلوگیری از خطرات سیل بررسی راهکارهای است که این خطر را کاهش دهد که این مساله با همکاری مجموعه دستگاهها شهرستان محقق می شود.
معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار  بیان کرد : بایست میزان آبی که بر اثر سیلاب از ارتفاعات شمالی و مبادی ورودی به سبزوار سرازیر می شود را با ایجاد ابراهها در مسیرمهار نماییم.
 وی همچنین گفت نکته مهم در مهار سیلاب  به مجموعه شهری و هدایت آب به مزارع و دشت جنوبی شهر می باشد تا برای کشاورزی از آن بهره ببریم .
همچنین مقرر شد  با تدوین  طرح مطالعاتی سیل بند  جهت اجرایی شدن آن برآورد هزینه شد و اجرای طرح های آبخیز داری برای بهره بردن از آب سیلاب  بررسی شود ، گرفتن مشاوره  و مطالعه طرح جامع مدیریت سیل در دستور کار کارگروه بحران شهرستان قرار گیرد.
دبیر کارگروه سیلاب استان نیز گفت  : خراسان رضوی با 300 حادثه سیل مقام اول کشور را در تعداد حوادث سیل دارد.
سید حمید  قاسمی  گفت : خراسان رضوی همچنین بلحاظ تلفات جانی سیل مقام سوم کشور و از لحاظ خسارت مالی رتیه ششم رادر کشور دارد.
 وی افزو د :  علیرغم خسکسالی  سالهای اخیر تعداد حوادث سیل چند برابر شده است و سهم عمده خسارات سیل ، مربوط به  منازل و مزارع می باشد.
وی همچنین گفت : علیرغم وقوع سیل های فراوان طی سالیان اخیر  روند تلفات جانی  سیل بخاطر اطلاع رسانی خوب کاهش یافته است.
دبیر کارگروه سیلاب استان  افزود : علت اصلی خطر سیلاب به سبب تصرفات در مسیر رودخانه ها است که سبب کاستن عرض بستر رودخانه ها شده است و رفع این تصرفات خطر سیلاب را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد :
 وی گفت : هدف اصلی شورای هماهنگی مدیریت بحران ، ایجاد هماهنگی بین دستگاهها بمنظور استفاده از ظرفیت ها جهت مهار و کاهش خطرات حوادث طبیعی از جمله سیلاب است





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.