اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 18 آبان 1394 / کد مطلب: 10464 / نظرات: 0

عضو کمیسیون امنیت ملی:


دیپلماسی مدبرانه دولت ، آمریکا و غرب را در مذاکرات هسته ای به زانو در آورد


دیپلماسی مدبرانه دولت  آمریکا و غرب را در مذاکرات هسته ای به زانو در آورد

 محمد رضا محسنی ثانی یکشنبه شب در جمع مردم در مسجد النبی سبزوار : افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای به هیچ عنوان از خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری عبور نکرده است .
وی اظهارکرد : قدرت امروز چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای، مرهون دیپلماسی برخاسته از حمایت های مقام معظم رهبری ، عقلانیت دولت ، توانمندی ایران اسلامی در عرصه نظامی ، هسته ای و حمایت های ملت ایران است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس معاهده ان. پی. تی ایران اسلامی از همان ابتدا حق برخورداری از دانش هسته ای و رفع نیازهای صلح آمیزش را داشت، ادامه داد : متاسفانه دولت گذشته آمریکا هیچ اعتقادی به این معاهده نداشت و هیچ حقی را برای ملت ایران قایل نبود.
این نماینده مجلس گفت : جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت در برابر خواسته های ناحق و نامشروع دولت های غربی ایستاد .
محسنی ثانی افزود : تمام آنچه که به عنوان حقوق هسته ای ایران در عرصه مذاکرات شناخته شده،در برجام نوشته و مکتوب شده است.
رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه تیم مذاکره کننده دولت گذشته هیچ گزارشی را به مجلس در این حوزه ارائه نمی کرد و نمایندگان مجلس از طریق رسانه ها در جریان مذاکرات قرار می گرفتند.
محسنی ثانی افزود: تیم مذاکره کننده دولت یازدهم پس از هر بار مذاکره به مجلس دعوت می شد و گزارشی درست و جامع از عملکرد خود در جریان مذاکرات می داد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با سربلندی در میدان مذاکرات ، موجب شکسته شدن دیوار تحریم ها شد ، ادامه داد: خارج شدن ایران از ذیل بند هفت منشور ملل متحد و لغو قطعنامه های شش گانه پیروزی بزرگی است که دیپلماسی دولت در این عرصه بدست آورد.
وی بیان کرد : نگرانی هایی در حوزه سوء استفاده گروه 1+5 در دوره اجرای برجام وجود داشت که همین موضوع سبب شد تا برجام به صورت ویژه در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گیرد.
محسنی ثانی تصریح کرد: تایید مشروط برجام و الحاق بندهای 9 گانه های مقام معظم رهبری در کنار بندهای 9 گانه مجلس و شورای عالی امنیت ملی سبب شد تا دشمن نتواند درحوزه اجرای برجام از خطوط قرمز و مشخص شده عبور کند.
وی با انتقاد از عملکرد برخی گروه های سیاسی و اظهار نظر های غیر کارشناسی به تیم مذاکره کننده هسته ای گفت : مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده هسته ای را افرادی مومن ، شجاع و متعهد دانستند و این سخن رهبری باید برای همه ما فصل الخطاب باشد.
وی با تاکید بر جلوگیری از هرگونه اختلاف بین گروه های سیاسی در دوران اجرای برجام اظهار کرد: امروز باید با وحدت و همدلی مراقب اجرای منویات و شروط 9 گانه مقام معظم رهبری در اجرای برجام باشیم و در این زمینه قوای سه گانه و گروه های مختلف سیاسی باید نسبت به این موضوع دقت کنند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر منطقه و پیشروی های ارتش سوریه هم گفت : امروز آمریکا و همپیمانان عرب و داعشی او درجبهه سوریه در برابر دیپلماسی و حمایت های مستشاری جمهوری اسلامی ایران به زانو در آمده اند.
محسنی ثانی با بیان اینکه هدف آمریکایی ها از بسیج گروه های تروریستی در منطقه، کاهش قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، ضربه زدن به محور مقاومت اسلامی و نابودی بیداری اسلامی بود، بیان کرد: امروز شاهد پیشروی های خوبی در جبهه مقاومت اسلامی در سوریه ،عراق و لبنان و یمن هستیم .
وی افزود: امیدواریم با ائتلافی که در زمینه مبارزه و مقابله با گروه های تروریستی در منطقه تشکیل شده شاهد نابودی گروهک هایی چون داعش و القاعده باشیم. منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.