اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 آبان 1394 / کد مطلب: 10473 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


دولت یازدهم توجه ویژه ای به توسعه و رونق صنعت گردشگری دارد


دولت یازدهم توجه ویژه ای به توسعه و رونق صنعت گردشگری دارد احمد برادران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: تقویت صنعت گردشگری از مهمترین سیاست های دولت در حوزه رونق اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به وجود آثار تاریخی و معنوی فراوان در کشور افزود: شهرستان سبزوار از مهمترین مناطقی است که در موضوع گردشگری دارای ظرفیت های ویژه ای است و برای رونق این بخش جلسات متعدد با مسئولان ذیربط برگزار کرده ایم.
برادران با اشاره به وجود بیش از 900 اثر تاریخی و دهها بقعه متبرکه در سبزوار گفت: رسانه های گروهی برای معرفی بناهای تاریخی و اماکن مذهبی و جاذبه های گردشگری این شهرستان نقش مهمی دارند.
وی افزود: باید از این ظرفیت برای جذب سرمایه گذاران و تقویت زیر ساخت ها و رونق صنعت گردشگری شهرستان بهره ببریم.
فرماندار سبزوار اظهار کرد: در این شهرستان باید فضایی ایجاد شود که هر اثر باستانی، تاریخی و معنوی به عنوان برندی در سطح استان و کشور برای گردشگران شناخته شود.
وی به برخی آثار تاریخی سبزوار مانند بناهای آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری و ملاحسین واعظ کاشفی، مناره تاریخی خسروجرد، مساجد جامع و پامنار، کاروانسراها و رباط های تاریخی متعدد در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این آثار هویت و شناسنامه این منطقه هستند که فضای داخلی برخی از آنها برازنده شهرستان نیست و مسئولان باید نسبت به رفع این مشکل تلاش کنند.
برادران همچنین با اشاره به کاوش های انجام شده در تپه دامغانی های سبزوار به عنوان مهمترین اثر تاریخی شهرستان ادامه داد: وجود این تپه تاریخی چند هزار ساله در شهرستان یک فرصت و ظرفیت مهم در حوزه تقویت صنعت گردشگری است که توجه ویژه ای می طلبد.
وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های دانش آموزی و دانشجویی برای شناساندن تاریخ ، هویت و آثار تاریخی سبزوار افزود: این وظیفه مهم برعهده دانشگاه ها و آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه سالانه میلیون ها مسافر و زائر از مسیر سبزوار تردد می کنند گفت: تمام دستگاه های اجرایی شهرستان باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کرده و زمینه توقف مسافران و گردشگران در این شهرستان را فراهم کنند.
هم اکنون 900 اثر تاریخی و باستانی در سبزوار شناسایی شده که تعدادی از آنها در حاشیه جاده قدیم ابریشم قرار دارند. منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.