اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 23 آبان 1394 / کد مطلب: 10477 / نظرات: 0

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س):


فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) باید بیش از پیش بازگو شود


فرهنگ و معارف اهل بیت ع باید بیش از پیش بازگو شود  
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی روز پنجشنبه در مراسم عزاداری به مناسبت ماه های محرم و صفر با عنوان 'منشور عزت' در آستان مقدس امامزاده شعیب (ع) سبزوار افزود: باید ضمن عزاداری، سینه زنی و نوحه خوانی برای اهل بیت (ع) در مجالس و محافل، ابعاد مختلف زندگی و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز برای مردم بویژه جوانان گفته شود.
وی اظهار کرد: اصل مهم در عزاداری اهل بیت (ع) بیان معارف اسلامی، تشریح احکام دین و زندگی اهل بیت (ع) است و همه باید به سیره عملی اهل بیت (ع) رجوع کنیم.
امام جمعه موقت قم گفت: حضرت امام حسین (ع) به محض ورود به کربلا، زمین کربلا را از مالکانش خریدند و بعد از آن در آنجا خیمه برپا کردند.
وی همچنین رعایت حق الناس در حماسه عاشورا را متذکر شد و افزود: شب عاشورا حضرت امام حسین (ع) به همه یارانش فرموند اگر کسی حق الناس بر گردن دارد عازم جنگ نشود.
وی بیان احکام، مسائل شرعی و مسائلی همچون حق الناس و تصرف در امور موقوفه را از مواردی عنوان کرد که باید در مجالس اهل بیت (ع) بازگو شود.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مقام و ارزش ذاتی دارند ادامه داد: خداوند به این بزرگواران به عنوان رهبران و هدایتگران جامعه بشری عنایت ویژه ای کرده است.
وی مسئولیت پیروان اهل بیت (ع) را اطاعت و حمایت از آنان عنوان کرد و افزود: نشر معارف اهل بیت (ع) یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت های ماست.
امام جمعه موقت قم همچنین با تاکید بر تبیین ابعاد سیاسی زندگی اهل بیت (ع) گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) سرمایه عظیم فرهنگی است که به ما رسیده است.
وی با اشاره به خطبه حضرت زینب (س) در شام افزود: حضرت زینب (س) در این خطبه با بیانی شیوا یزید را رسوا کرد و هر چند پس از وقایع عاشورا حضرت زینب (س) به ظاهر اسیر شد ولی در واقع امیر بود.
وی اظهار کرد: در مجالس عزاداری اهل بیت (ع) باید نورانیت و اندوختگی بیشتری از معارف اسلامی کسب کنیم. منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.