اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 آبان 1394 / کد مطلب: 10490 / نظرات: 0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت


9000 بیمار در طرح نورآوران سلامت سبزوار خدمات درمانی دریافت می کنند


9000 بیمار در طرح نورآوران سلامت سبزوار خدمات درمانی دریافت می کنند

دکتر علیرضا مسلم  با اشاره به استقرار تیم نورآوران سلامت در بخش محروم روداب سبزوار اظهار کرد: این طرح از روز گذشته در این شهرستان آغاز و تا 10 دی ماه امسال ادامه دارد.
وی افزود: طرح غربالگری برای شناسایی بیماران از سه ماه گذشته در مناطق محروم این شهرستان با همکاری 135بهورز از طریق 110 خانه بهداشت و مراکز خدمات درمانی اجرا شده است.
وی گفت: براساس شناسایی صورت گرفته در این طرح به 5400 بیمار نیازمند، خدمات چشم پزشکی و به 3600 بیمار خدمات دندانپزشکی ارائه می شود.
وی روستاهای زیرپوشش این طرح را شامل بخش های مرکزی، روداب و ششتمد سبزوار و بخش باشتین شهرستان داورزن دانست و افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده روزانه به 120 تن از مراجعه کنندگان خدمات ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در این طرح ویژه افراد زیر 14 سال و چشم پزشکی ویژه افراد بالای 40 سال است اظهار کرد: در این طرح افزون بر ارائه خدمات پزشکی، بیماران نیازمند مورد عمل جراحی چشم نیز قرار می گیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر، هماهنگی های ویژه ای با اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان انجام شده که بتوانیم به نیازمندان زیرپوشش این دو مجموعه خدمات ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه در این طرح 99 روستای منطقه زیرپوشش خدمات رایگان قرار می گیرند افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در آغاز طرح مزبور 4852 مبتلا به بیماری های چشمی و 2256 بیمار مبتلا به بیماری های خاص دهان و دندان مورد معاینه و درمان قرار می گیرند.
دکتر مسلم ادامه داد: براساس نوبت دهی و غربالگری دیگر بیماران نیز در مدت اجرای این طرح درمان خواهند شد.
وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار هفتمین مرکز در شرق کشور است که از خدمات این مجموعه بهره مند می شود گفت: بیش از 400 پزشک، پرستار و داروساز در این تیم قرار دارند که براساس نوبت و نوع خدمت در مناطق محروم حضور پیدا می کنند.
وی با اشاره به بروز بیماری های خاص بانوان در مناطق محروم و روستایی این منطقه عنوان کرد: یکی از کارهایی که در طرح نورآوران برای نخستین بار در منطقه اجرا می شود،انجام تست تشخیص بیماری سرطان پستان و بیماری های داخلی بانوان است که در صورت مشاهده بیماری فرد به پزشک متخصص معرفی می شود.
بخش محروم روداب سبزوار در جنوب غربی این شهرستان و جنوب شهرستان داورزن قرار دارد.
منبع ایرنا. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.