اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 آذر 1394 / کد مطلب: 10537 / نظرات: 0

معاون فرمانداری سبزوار:


آموزش تنها راهکار کاهش آسیب ها در حوادث است


 معاون عمرانی فرمانداری سبزوار گفت: آموزش تنها راهکار کاهش آسیب ها در حوادث است.
 
دکتر حسین شاد روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور سراسری زلزله که همزمان در مدرسه شهید فرومندی سبزوار برگزار شد،اظهار کرد: ایران جزء 10 کشور زلزله خیز جهان است و به همین دلیل سالانه تعداد زیادی زمین لرزه در کشور رخ می دهد.
وی با بیان اینکه بروز این حادثه همواره با تلفات انسانی و مالی همراه است ،افزود: برای کاهش آسیب ها و تلفات ناشی از این حادثه بایستی به سمت تقویت زیر ساخت های امداد و نجات برویم.
شاد با اشاره به اینکه یکی از این زیر ساخت ها توجه به حوزه آموزش است،ادامه داد:آموزش مربوط به سنین خاصی نیست و اقشار مختلف جامعه بایستی به این موضوع توجه کنند.
وی تصریح کرد: توجه به آموزش در هنگام حوادث در راستای پیشگیری از افزایش آسیب ها در آموزش و پرورش باید به صورت کاربردی و منظم باشد تا دانش آموزان در طول سال تحصیلی نسبت به حوادث خاصی مانند زلزله آشنایی داشته باشند.
وی افزود: اجرای مداوم آموزش امداد و نجات ویژه آموزگاران و دانش آموزان در سطح مدارس سبزوار در کمیته بحران این شهرستان به تصویب رسیده است .
معاون فرمانداری سبزوار افزود: برگزاری مانورهای امداد و نجات زلزله در سطح مدارس ،می تواند دانش آموزان را با این نوع از حادثه آشنا و توانمندی و سطح تجهیزات نیروهای امداد و نجات در هنگام بروز حادثه را نیز سنجید.
وی ضعف در اجرای عملیات های امداد و نجات و کمبود تجهیزات را از دیگر دلایل افزایش میزان تلفات در حوادث دانست و گفت: انتظار ما از دستگاه های عضو در مدیریت بحران ارتقاء سطح آموزشهای نیروها و تقویت تجهیزات مورد نیاز است.
وی با اشاره به حضور همه دستگاههای خدمات رسان و امدادی در مانور زلزله امروز این شهرستان گفت: دراین مانور تعداد 20 دستگاه خودروی امداد و نجات و 80 تن از کارکنان اورژانس 115،جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، نیروی انتظامی و سایر دستگاههای مدیریت بحران حضور داشتند.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.