اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 آذر 1394 / کد مطلب: 10542 / نظرات: 0

رئیس اداره بهزیستی سبزوار:


روز جهانی بهزیستی فرصتی برای بیان مشکلات معلولان است


رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: روز جهانی بهزیستی فرصتی است تا مشکلات جامعه معلولین دیده شود و شعار امسال روز معلولین دسترسی و توانمندسازی این عزیزان است.

مرضیه کسرایی دوشنبه شب در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در تالار کاشفی سبزوار با بیان اینکه معلولان عضوی از جامعه هستند، تصریح کرد: تقویت خانواده‌محوری به جای مرکزمحوری و آموزش اطلاعات مراقبتی و طرح‌های مراقبتی معلولین و سالمندان در منزل را از طرح‌های خوب اداره بهزیستی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه توجه به سطوح پیشگیری از معلولیت‌ها یکی از اولویت‌های مهم است، اظهار کرد: اشتغال، مسکن، درمان، مناسب‌سازی معابر و خیابان‌ها و عدم رعایت قانون حمایت از معلولان از مشکلات عمده جامعه معلولان است.

در ادامه این مراسم، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز به وظایف قانونی خود  در قبال جامعه معلولان عمل نکرده‌ایم.
 
محمدرضا محسنی ثانی افزود: مشکل قانونی در حمایت از معلولان نداریم آنچه تقاضا بوده در مجلس تصویب شده اما بین قانون و عمل کمی فاصله است.

وی بیان کرد: معلولان تفسیر آیه‌ای از استقامت و بردباری، عبور از محرومیت‌ها، توانستن و مشیت الهی را پذیرفتن و راضی به رضای خداوند بودن هستند.

محسنی ثانی اظهار کرد: امسال سال توانمندسازی معلولان است و در آستانه برنامه ششم باید تلاش کرد و تکالیفی برای دولت در نظر گرفت تا دولت با عمل به آن رنج و محرومیت جامعه معلولان را کاهش دهد.


دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: معلولان بایست از حقوق مناسبی در جامعه برخوردار باشند.
رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: زمینه مشارکت معلولان در فعالیت‌های اجتماعی و تقویت حس مشارکت‌جویی سبب تقویت روحیه معلولان می‌شود.
عضو فراکسیون جامعه معلولان مجلس شورای اسلامی گفت: بایست با توانمندسازی معلولان آن‌ها را مستقل  کردتا نیاز به وابستگی احساس نکنند.

در پایان این مراسم از معلولانی که در رشته‌های مختلف حائز رتبه برتر شده بودند، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گفتنی است؛ تعداد 12 هزار نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش اداره بهزیستی است که از این رقم، هفت هزار نفر معلول و دو هزار نفر نیز معلولان جسمی حرکتی هستند.منبع ایسنا.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.