اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آذر 1394 / کد مطلب: 10549 / نظرات: 0


بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از آثار تاریخی خوشاب


بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از آثار تاریخی خوشاب

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز پنجشنبه از برخی آثار تاریخی و گردشگری شهرستان خوشاب واقع در غرب خراسان رضوی بازدید کرد.

مسعود سلطانی فر در شهر سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب مورد استقبال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و جمعی از مسئولان قرار گرفت و با مدیران این شهرستان دیدار کرد.
فرماندار خوشاب در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اداره از مطالبات مردم این شهرستان است.
حسین ابراهیمی کردیانی افزود: 60 اثر تاریخی شناسایی شده در خوشاب وجود دارد که 12 اثر آن در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
وی گفت: بخشی از بناهای تاریخی با ارزش این شهرستان در حال تخریب است لذا یکی از مهمترین خواسته های ما در این سفر تامین اعتبار مورد نیاز برای مرمت و حفظ این آثار تاریخی است.
فرماندار خوشاب ادامه داد: این منطقه ظرفیت های خوبی در حوزه طبیعت گردی و گردشگری دارد و خواستار شتاب در تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان خوشاب برای بهره برداری بهتر از این ظرفیت هستیم.
وی افزود: بسیاری از مناطق و آثار تاریخی خوشاب در صورت توجه و ساماندهی قابلیت تبدیل به مناطق گردشگری را دارند و یکی از خواسته ها اختصاص اعتبار برای توسعه زیرساخت های گردشگری منطقه است.
مجموعه تاریخی بابا لنگر، حمام بابا لنگر، بنای ورودی، سرابه، آرامگاه های میرمطهر و حاج بابا توکل، تپه قصر مشکان، مقبره گل گنبد، یخدان سلطان آباد، چهارطاقی میر ظفر، دژ علی تپه و آسیاب های قدیمی بخشی از آثار تاریخی شهرستان خوشاب است.
طبیعت گردشگری در بخش مشکان، دره یام و روستای طبس نیز از قابلیت های گردشگری خوشاب به شمار می رود.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.