اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 15 آذر 1394 / کد مطلب: 10561 / نظرات: 0


برپایی ایستگاه صلواتی در غرب خراسان رضوی


برپایی ایستگاه صلواتی در غرب خراسان رضوی  ایستگاه بزرگ صلواتی بین راهی با عنوان 'جان نثاران ولایت' روز یکشنبه در غرب خراسان رضوی برای خدمات رسانی به زائران حضرت ثامن الحجج(ع) طی روزهای پایانی ماه صفر فعالیت خود را آغاز کرد.
 
مسئول برگزاری این ایستگاه صلواتی به خبرنگار ایرنا گفت: ایستگاه صلواتی جان نثاران ولایت در حاشیه روستای صدخرو شهرستان داورزن در مسیر مشهدالرضا برپا شده است.
علی قاسمی کیا افزود: طی 17 سال گذشته این ایستگاه همه ساله در ایام سالروز شهادت امام رضا(ع) و پیامبر اکرم(ص) با همت خیران، بسیج و شورای اسلامی روستای صدخرو از دهها هزار زائر حرم رضوی در طول شبانه روز با چای، شیر، انواع دم نوش، غذای سرد و گرم پذیرایی می کند.
وی گفت: تنها در وعده ظهر در این ایستگاه روزانه افزون بر چهار هزار پرس غذای گرم بین زائران حرم منور رضوی توزیع می شود.
عضو شورای اسلامی استان خراسان رضوی برنامه های فرهنگی و مذهبی این ایستگاه را نیز شامل نمایشگاهی با عنوان از کربلای حسینی تا کربلای خمینی به صورت ماکت و تجسمی از وقایع عصر عاشورا و میادین هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد.
وی ادامه داد: نمایشگاهی از تصاویر شهدای دوران دفاع مقدس و نمایشگاه نقاشی کودکان هم بخشی از این ایستگاه است.
قاسمی کیا ارئه هزاران بسته فرهنگی شامل کتابهای ادعیه و فرهنگی به همراه لوح فشرده را از دیگر خدمات فرهنگی این ایستگاه عنوان کرد.
وی افزود: در ایستگاه صلواتی همچنین خدماتی از جمله آپارات، تعمیر خودرو، آرایشگری، خیاطی، کفاشی، کارواش و جوشکاری نیز به صورت رایگان به زائران حضرت ثامن الحجج (ع) ارایه می شود.
ایستگاه صلواتی جان نثاران ولایت از امروز 15 آذر به مدت پنج روز از زائران و کاروانهای زیارتی حرم ثامن الحجج(ع) که در دهه آخر ماه صفر برای عزاداری به مشهد مقدس مشرف می شوند پذیرایی می کند.
این ایستگاه صلواتی در باند جنوبی جاده شاهرود - سبزوار و در فاصله حدود 290 کیلومتری غرب مشهد برپا شده است.
منبع ایرنا.







منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.