اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 آذر 1394 / کد مطلب: 10562 / نظرات: 0

رئیس دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار:


دانشجویان در صحنه های سیاسی و اجتماعی حضور آگاهانه داشته باشند


 رئیس دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار گفت: وظیفه دانشگاه ها حرکت در مسیر نیازمندی های جامعه است و دانشجویان باید در صحنه های سیاسی و اجتماعی کشور حضور جدی و آگاهانه داشته باشند.
 
حسین جلیلوند عصر یکشنبه در آستانه 16 آذر و روز دانشجو افزود: اگر دانشگاه ها در صحنه های سیاسی و اجتماعی کشور حضور جدی، فعالانه و آگاهانه داشته باشند، حرکت جامعه در مسیر درست خود ادامه خواهد یافت.
وی اظهار کرد: یکی از رسالت های بسیار بزرگ اندیشمندان، نخبگان و طلاب روشنفکر کشور، احساس دین و وظیفه ای است که باید نسبت به جامعه، دولت و مردم داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر دانشجویان در کش و قوس مسائل سیاسی و اجتماعی دچار احساس بی مسئولیتی شوند و بی تفاوت از کنار مسائل جامعه بگذرند، نمی توانند وظیفه خود را به درستی ایفا کنند.
جلیلوند گفت: اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد به همه مربوط است و دانشگاهیان نباید خود را از جامعه و مردم جدا کنند زیرا اگر دانشگاه ها برای دردهای جامعه فکری نکنند، دیگران برای ما فکر خواهند کرد.
وی افزود: دانشگاهیان در عرصه انقلاب و دفاع مقدس حضور جدی داشته اند و در میان شهدا و جانبازان دوران جنگ تحمیلی تعداد بسیاری از دانشجویان ممتاز هستند که با درک شرایط اضطراری جامعه، عازم جبهه ها شدند و نقش خود را به درستی ایفا کردند.
وی اظهار کرد: کشور ما امروز دانشگاه و جامعه جوانی را می خواهد که با نشاط و پرشور و در عین حال آگاه و با بصیرت باشد تا بتواند وظایف خود در موقعیت های متفاوت را به خوبی تشخیص دهد.
رئیس دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار ادامه داد: مأموریت این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه نسل سوم، تنها آموزش و پژوهش نیست بلکه رویکرد این دانشگاه تربیت انسان های خلاقی است که در عرصه فناوری و سازمان های دانش بنیان حضور جدی داشته باشند.
اجرای تعزیه خوانی به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر صفر، شعرخوانی توسط دانشجویان و مسابقه علمی از بخش های دیگر مراسم گرامیداشت 16 آذر در دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار بود.
دانشگاه فناوریهای نوین از سال 1392 با 6 کد رشته تحصیلی در سبزوار تأسیس شد و هم اکنون 550 دانشجو دارد.منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.