اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 18 آذر 1394 / کد مطلب: 10566 / نظرات: 0


بیش از چهار میلیون قطعه بچه ماهی در سبزوار رهاسازی شد


 مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: چهار میلیون و 140 هزار قطعه بچه ماهی امسال در استخرهای این شهرستان رهاسازی شده است.

محمد نبوی فرد روز چهارشنبه اظهار کرد: از این رقم سه میلیون و 800 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا بوده که با توجه به آغاز فصل سرما و مناسب بودن شرایط برای پرورش ماهی سردآبی، در 80 مزرعه پرورشی رهاسازی شده است.
وی افزود: 340 هزار قطعه بچه ماهی نیز گرمابی بود که در 44 مزرعه این شهرستان رها شده است.
وی گفت: پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت حدود دو هزار و 400 تن ماهی سردآبی به بازار مصرف ارائه شود که این میزان نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد خواهد داشت.
وی افزود: شهرستان سبزوار پارسال 25 درصد گوشت ماهی خراسان رضوی را تامین کرد که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به 35 درصد برسد.
نبوی فرد با بیان اینکه هم اینک هزار و 500 منبع آبی در این شهرستان وجود دارد که تنها از هفت درصد آن به صورت دومنظوره برای تولید ماهی استفاده می شود، گفت: منابع آبی سبزوار می تواند تولیدات ماهی سردابی و گرمابی را تا 600 تن در سال برساند.
وی افزود: سرانه مصرف ماهی به ترتیب در استان خراسان رضوی هفت کیلوگرم، کشور 9 کیلوگرم و در جهان 20 کیلوگرم است.
مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سرانه مصرف ماهی در سبزوار در سال 83 حدود 100 گرم بوده است که اکنون این رقم به 6500 گرم رسیده است.
وی دسترسی آسان مردم به مراکز تولید و فروش ماهی، برگزاری کلاسهای آموزشی طبخ آبزیان و آشنایی با فواید آبزیان را از دلایل افزایش مصرف ماهی در شهرستان سبزوار عنوان کرد.
بیشتر گونه های ماهی گرمابی و سردابی تولیدی در سبزوار شامل آمور سفید، کپور و قزل آلای رنگین کمان است.
سبزوار سه سال متوالی است که مقام نخست تولید ماهی در استان خراسان رضوی را کسب می کند.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.