اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 23 آذر 1394 / کد مطلب: 10576 / نظرات: 0

مدیر دفتر بنیاد نخبگان شمال شرق کشور:


وقف علم و فناوری از زیرساخت های اقتصاد مقاومتی است


مدیر دفتر بنیاد نخبگان شهید فهمیده شمال شرق کشور گفت: وقف علم و  جعفر زارع روز یکشنبه در نخستین همایش وقف علم و فناوری سبزوار با اشاره به نقش وقف در حوزه علم اظهار کرد: از نگاه اقتصاد مقاومتی باید کارها به بخش مردمی واگذار شود.
وی با بیان اینکه امروز اعتبارات دولتی جوابگوی نیاز حوزه علم و فناوری نیست، افزود: یکی از مهمترین زیرساخت های تحقق وقف در حوزه علم و فناوری فرهنگ سازی است که در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
زارع ادامه داد: امروز وقف های زیادی در حوزه های مختلف توسط مردم و خیرین صورت می گیرد که باید با فرهنگ سازی آنها را به سمت وقف های مورد نیاز جامعه سوق داد.
وی گفت: در نقشه جامع علمی کشور به موضوع وقف در حوزه های پزشکی، علم و فناوری، سلامت، محیط زیست و کشاورزی توجه خوبی شده است.
وی افزود: اعضای هیات علمی دانشگاهها، شرکت های دانش بنیان و میلیون ها دانشجو در کشور ظرفیت خوبی برای رشد دانش و فناوری ایجاد کرده که متاسفانه کمبود اعتبارات سبب شده تا برخی از آنها نتوانند فعالیت مطلوبی داشته باشند.
وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه وقف علم و فناوری در خراسان رضوی گفت: بیش از 50 طرح فناورانه در حوزه های مختلف به این دبیرخانه ارائه شده که با ایجاد وقف های علمی می توان گام های خوبی در راستای به سرانجام رساندن آنها برداشت.
زارع افزود: در شهرستان سبزوار برای نخستین بار در سال 92 نشست هایی در حوزه وقف علم و فناوری با حضور واقفان برگزار شد که ثمره آن فرهنگ سازی و آشنایی واقفان با این حوزه بود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم در حوزه توسعه علم و فناوری اظهار کرد: امروز باید نیات واقفان با فرهنگ سازی و تبیین نیازهای روز کشور عملی شود.
احمد برادران افزود: یکی از مهمترین نیازهای جامعه وقف های علمی است که سبب شکوفایی دستاوردهای نخبگان می شود.
وی وقف را نماد مشارکت مردم در حل مشکلات کشور خواند و گفت: دولت تدبیر و امید بر گسترش فرهنگ وقف در جامعه با توجه به نیاز روز تاکید دارد.
فرماندار سبزوار ادامه داد: مشارکت خیرین و واقفان در حوزه علم و فناوری در حقیقت زمنیه ساز توسعه زیرساخت ها و تامین نیازهای مالی نخبگانی است که نمی توانند طرح های خود را به دلیل مشکلات به فناوری تبدیل کنند.
وی با اشاره به وجود 35 هزار دانشجو و بیش از 18 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در شهرستان سبزوار گفت: وجود وقف های علمی در این شهرستان فرصتی مناسب برای دانشجویان و علاقه مندان به حوزه پژوهش محسوب می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار نیز با اشاره به وجود بیش از هزار و 900 موقوفه در این شهرستان، گفت : باید برای ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری تلاش و اطلاع رسانی بیشتری کنیم.
حجت الاسلام نیساری افزود: امروز دولت با مشکلات مالی مواجه است و حوزه وقف می تواند به عنوان یک ابزار مهم اقتصادی، بخشی از مشکلات دولت را بکاهد.
در این همایش یک روزه جمعی از واقفان شهرستان سبزوار حضور داشتند.منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.