اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 24 آذر 1394 / کد مطلب: 10579 / نظرات: 0


100موقوفه مجهول در سبزوار


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: 100 موقوفه مجهول در این شهرستان وجود دارد لذا پیگیری شناسایی آنها در جریان است.
 
حجت الاسلام محمد نیساری افزود: این موقوفات سالها است مورد غفلت واقع شده و تا چندی پیش کسی از این موقوفات اطلاعاتی به اداره اوقاف نداده است.
وی ادامه داد: برای شناسایی موقوفات مجهول نشستهایی با معتمدین، دهیاران و شوراهای اسلامی برخی روستاهای سبزوار برگزار شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: با پیگیریهای انجام شده امسال یک قطعه زمین و چند ساعت آب به ارزش 300 میلیون ریال از موقوفات مجهول الهویه این شهرستان شناسایی شد.
وی با اشاره به وجود هزار و 970 موقوفه و 9 هزار و 800 رقبه در شهرستانهای سبزوار و خوشاب افزود: 70 درصد این موقوفات وقف برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) است.
حجت الاسلام نیساری یکی از مهمترین اولویتهای اداره اوقاف را تشکیل وقفهای جدید اعلام و بیان کرد: در همین راستا نشستهای توجیهی و مشورتی با واقفین جدید برگزار شده تا نیات آنها به سمت وقفهای مورد نیاز جامعه سوق داده شود.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون پنج وقف جدید در شهرستانهای سبزوار و خوشاب ثبت شده که سه مورد آن متناسب با نیازهای روز جامعه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: این وقفها در حوزه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تامین نیازهای مدارس و ساخت پل شهید الداغی سبزوار است.
وی افزود: برخی افراد که اموال موقوفه در اجاره و اختیار آنان قرار دارد از پرداخت مال الاجاره خود داری می کنند که در این زمینه بیش از 30 پرونده حقوقی تشکیل شده که در حال پیگیری است.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.