اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 آبان 1390 / کد مطلب: 1061 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


نبود كتابخانه مركزی یكی از مشكلات جدی سبزوار است


نبود كتابخانه مركزی یكی از مشكلات جدی سبزوار است  معاون استاندار و فرماندار سبزوار یكی از مشكلات جدی این شهرستان را نبود كتابخانه مركزی عنوان كرد و وجود آن را برای این شهرستان یك ضرورت دانست. 
  به گزارش ایرنا، ' قاسم شعبانی'  در نشستی كه در آستانه هفته كتاب و كتابخوانی برگزار شد این مطلب را در اشاره به تعداد زیاد دانشجویان و ... در سبزوار بیان كرد و اظهار داشت: نهاد كتابخانه های عمومی تعهد داده از منابع در اختیار ، منابع لازم برای این كتابخانه را پیش بینی كند.

وی همچنین با بیان این شهرستان از نظر مشاركت مردم در ایجاد كتابخانه ها رتبه دوم را دارد ،افزود: این موضوع نشان دهنده فرهنگ غنی مردم سبزوار است.

وی بر فضا سازی و فرهنگ سازی برای نهادینه شدن فرهنگ كتابخوانی به ویژه بین قشر نوجوان و جوان تاكید كرد و گفت: فرهنگ كتابخوانی در حال حاضر بین مردم ضعیف است.

رییس اداره كتابخانه های عمومی سبزوار هم با بیان اینكه هشت كتابخانه نهادی و 10 كتابخانه مشاركتی در این شهرستان فعال هستند، گفت: از ابتدای امسال حدود 200 هزار نفر به این كتابخانه ها مراجعه داشته اند.

' زیبا باغانی' با اظهار اینكه از نظر تعداد كتابخانه ها پس از مشهد در رتبه دوم استان هستیم افزود: 25 هزار نفر عضو كتابخانه های سبزوار هستند.

وی همچنین با اشاره به فرهنگ ضعیف كتابخوانی ، از راه اندازی بخش كودك در هشت كتابخانه نهادی این شهرستان همزمان با هفته كتاب و به منظور رفع این دغدغه خبر داد و افزود: ایستگاه های مطالعه هم در بانك ها ، بیمارستان ها و ادارات دارای مراجعه كننده زیاد این شهرستان ایجاد می شوند.

وی با اشاره به تبدیل شدن بیشتر كتابخانه ها به قرائتخانه ، ترغیب دانش آموزان به تحقیق و پژوهش در كتابخانه ها ،از طریق آموزش و پرورش را راه حلی برای آشنایی آنها با خدمات كتابخانه ها عنوان كرد.

رییس اداره كتابخانه های عمومی سبزوار با اشاره به نامگذاری روز 24 آبان به عنوان روز كتاب و كتابخوانی و آغاز این هفته از 22 گفت: این هفته فرصت خوبی برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه كتاب و كتابخوانی است.

حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین ابراهیمی' امام جمعه سبزوار هم به خرید كتاب با هزینه حدود 60 میلیون ریال در سال و اهدای آن به كتابخانه ها و اقشار مختلف به منظور ترویج فرهنگ كتابخوانی اشاره كرد.

'حسین مقصودی' شهردار سبزوار هم گفت: 10 میلیون ریال بن كتاب به تعدادی از مدارس محروم محله های كلاته سیفر ، صالح اباد ، جعفر اباد و چهل متری دوم این شهر به مناسبت هفته كتاب اهدا می شود.

' راضیه حداد نیا' دبیر كمیته بانوان و خانواده فرمانداری سبزوار هم عضویت رایگان در كتابخانه ها در هفته كتاب و كتابخوانی همراه با اطلاع رسانی گسترده در این مورد ، اجرای طرح اهدای كتاب توسط خانواده ها و فعال كردن كتابخانه های سیار به ویژه در بخش های این شهرستان را پیشنهاد داد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.