اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 دي 1394 / کد مطلب: 10618 / نظرات: 0

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار :


کاهش تولید وش پنبه در سبزوار


مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: در حالی امسال 13 هزار200 تن وش پنبه در این شهرستان برداشت شد که میزان برداشت پارسال 17 هزار تن بود.
 
منصور برغمدی  افزود: هزار و 400 هکتار زمینهای کشاورزی سبزوار زیر کشت رقم بومی پنبه و چهار هزار و 100 هکتار زیر کشت رقم اصلاح شده ورامین است.
وی سطح کاشت پارسال پنبه را هشت هزار و 300 هکتار اعلام و بیان کرد: پایین بودن قیمت خرید تضمینی پنبه در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی از دلایل کاهش میزان سطح زیر کشت این محصول است.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار بالا بودن هزینه تولید پنبه را نیز از دلایل کاهش کشت آن ذکر و بیان کرد: کامل نبودن چرخه کشت مکانیزه در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول سبب شده پنبه کاران از تعداد بیشتری کارگر استفاده کنند که این موضوع سبب افزایش هزینه ها شده است.
وی توسعه کشت مکانیزه پنبه را از برنامه های جهاد کشاورزی سبزوار برای افزایش میزان تولید این محصول عنوان کرد و افزود: هم اینک کشت مستقیم مکانیزه پنبه در 850 هکتار اجرا می شود.
برغمدی گفت: توسعه کشت مکانیزه پنبه تا 60 درصد هزینه های کاشت، داشت و برداشت را کاهش می دهد.
وی پنبه را یکی از مهمترین محصولات سبزوار ذکر و بیان کرد: صنایع تبدیلی زیادی به این محصول وابستگی دارند که زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی را در این شهرستان را فراهم کرده است.
18 هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری و دامداری فعالیت دارند.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.