اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 فروردين 1395 / کد مطلب: 10685 / نظرات: 0

مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري:


چاپ 12 هزار عنوان كتاب در حوزه دفاع مقدس و ادبيات مقاومت


چاپ 12 هزار عنوان كتاب در حوزه دفاع مقدس و ادبيات مقاومت

مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري گفت: بيش از 12 هزار عنوان كتاب در حوزه دفاع مقدس و ادبيات مقاومت به چاپ رسيده است.

مرتضي سرهنگي عصر يكشنبه در مراسم رونمايي از كتاب 'زندان موصل' خاطرات 10 سال اسارت آزاده سرافراز سبزواري 'علي اصغر رباط جزي' در سبزوار افزود: اين كتاب ها با حمايت اين دفتر به چاپ رسيده و در دسترس مردم و علاقه مندان قرار دارد.
وي اظهار كرد: در سال جاري 20 عنوان كتاب براي ارائه در نمايشگاه كتاب تهران آماده شده كه داراي غناي خوبي است.
وي با اشاره به حمايت دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري از هنرمندان نويسنده عرصه ايثار و مقاومت گفت: امروز بسياري از راويان و نويسندگان ما از قشر بانوان هستند و كتاب هاي بسيار مانند 'دا' و 'دختر شينا' به قلم آنان نوشته شده است.
سرهنگي افزود: در ادبيات دفاع مقدس با مردم و سربازاني سر و كار داريم كه نوع نگارش آنها مردمي و ساده است و همين امر سبب شده است خوانندگان با كتاب هاي دفاع مقدس ارتباط خوبي برقرار كنند.
وي با اشاره به تدوين كتاب خاطرات شهيد لشگري به روايتگري همسر ايشان اظهار كرد: بايد تلاش كنيم فرهنگ دفاع مقدس در جامعه زنده بماند و براي آيندگان حفظ شود.
وي گفت: استان خراسان رضوي در زمينه فرهنگ ايثار و شهادت داراي ظرفيت غني مي باشد و سبزوار نيز از شهرستان هايي است كه در اين استان داراي زمينه ها و ظرفيت هاي خوبي در اين عرصه است و ما از نويسندگان و هنرمندان اين شهرستان در حوزه ادبيات دفاع مقدس حمايت مي كنيم.
نويسنده كتاب 'زندان موصل' نيز در اين مراسم گفت: اين كتاب در هشت فصل و 655 صفحه نگارش شده است.
جواد كامور بخشايش افزود: براي نگارش اين كتاب بيش از 75 نشست و مصاحبه با
'علي اصغر رباط جزي' و افرادي كه با وي در اسارت بوده اند برگزار شده و پژوهش ها و مشاهدات بسيار نيز به صورت ميداني از محل اسارت اين بزرگواران انجام شده است.
وي اظهار كرد: كتاب 'زندان موصل' يك دايره المعارف بزرگ از دوران اسارت اسراي ايراني در زندان هاي حزب بعث و صداميان است.
رئيس كميسيون ايثار و شهادت شوراي اسلامي شهر سبزوار نيز در اين مراسم گفت: اين شورا از آثار هنرمندان و نويسندگان در حوزه ايثار و شهادت حمايت مي كند.
علي ارغياني افزود: از رزمندگان، ايثارگران و خانواده شهدا خواسته شده است آثار، خاطرات و دست نوشته هاي خود را جمع آوري كنند تا زمينه براي چاپ كتاب هاي مختلف از زندگينامه اين عزيزان فراهم شود.منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.