اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 31 فروردين 1395 / کد مطلب: 10687 / نظرات: 0


يادواره شهداي هسته اي در سبزوار برگزار شد


يادواره شهداي هسته اي در سبزوار برگزار شد  يادواره شهداي هسته اي با عنوان 'حواريون خورشيد' با حضور خانواده شهيد قشقايي، جمعي از مسئولان، دانشگاهيان، دانشجويان و اقشار مختلف مردم در سبزوار سبزوار برگزار شد.

رئيس دانشگاه حكيم سبزواري در اين مراسم گفت: شهداي هسته اي نمونه هاي خوبي در اجراي برنامه اقتصاد مقاومتي هستند.
جواد حدادنيا زيرساخت اجراي برنامه اقتصاد مقاومتي را دانش و فناوري ذكر و بيان كرد: شهداي والامقام با بومي سازي دانش هسته اي، بهره برداري از فناوري و ظرفيتهاي موجود داخلي در توسعه دانش هسته اي اقداماتي را كردند كه بسياري از دانشمندان جهان را متحير كرد.
وي افزود: استقلال كشور در گرو توسعه، توليد و بكارگيري فناوري از طريق دانشهاي روز است و شهداي هسته اي در اين زمينه الگويي زنده هستند.
مسئول دفتر نمايندگي نهاد رهبري در دانشگاه حكيم سبزواري نيز گفت: شهيدان هسته اي در حقيقت شهداي راه دانش و فناوري هستند كه توانستند ديوار تحريم و انحصار دشمن در زمينه فناوري هسته اي را بشكنند.
حجت الاسلام سيد جواد خاتمي افزود: شهادت دانشمندان هسته اي نشان داد كه تهديدات دشمن نسبت به جمهوري اسلامي ايران موثر نيست و ما حتي اگر شهيد هم بشويم براي توسعه و پيشرفت كشور تلاش مي كنيم.
محمدحسين قشقايي فرزند شهيد قشقايي نيز در اين مراسم با ذكر خاطراتي از پدر شهيدش گفت :دانشجويان راه شهيدان هسته اي را ادامه دهند.
همسر شهيد علي محمدي نيز به صورت تلفني خطاب به حاضران در اين يادواره ضمن تقدير از برگزاركنندگان گفت: شهداي هسته اي تلاش كردند تا امروز ايران اسلامي در عرصه هسته اي به خودكفايي، استقلال و سربلندي برسد.
كرمي با بيان اينكه تهديدات، ترورها و گزينه هاي دشمن براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران هيچگاه تمامي ندارد افزود: تنها راه مبارزه با دشمن ايستادگي و مقاومت در سنگر علم و دانش و كمك به توسعه كشور از اين مسير تا خودكفايي كامل در همه زمينه ها است.
يادواره شهداي هسته اي با عنوان حواريون خورشيد به همت كانون فرهنگي انتظار وابسته به نهاد رهبري دانشگاه حكيم سبزواري برگزار شد.
در پايان اين اين مراسم از خانواده شهيد قشقايي تجليل شد./ایرنا/1011



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.