اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 21 آبان 1390 / کد مطلب: 1072 / نظرات: 0

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار/


800 عنوان برنامه همزمان با دهه بسیج در سبزوار و خوشاب اجرا می شود


800 عنوان برنامه همزمان با دهه بسیج در سبزوار و خوشاب اجرا می شود  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار از برگزاری 800 عنوان برنامه همزمان با دهه بسیج در سطح شهرستان های سبزوار و خوشاب خبر داد. 
 
به گزارش ایرنا ، سرهنگ 'جعفر نمدچیان'  در نشست خبری كه به منظور تشریح برنامه های این دهه برگزار شد همزمان شدن سی و دومین سال تشكیل بسیج با پیروزی هسته های مقاومت و نهضت های مردمی در كشورهای عربی و شمال آفریقا را به فال نیك گرفت.

وی همچنین همزمان شدن فعالیت های امسال دهه بسیج با قیام های مردمی در كشورهای آمریكا و اروپایی علیه نظام سرمایه داری را خاطر نشان كرد و ضمن ابراز امیدواری برای تشكیل هسته های مقاومت بسیج در كل دنیا گفت: تشكیل این هسته ها در حال تحقق است .

وی با اشاره به نامگذاری 25 آبان تا پنجم آذر ،سالروز تشكیل بسیج مستضعفان به نام دهه بسیج ، تشكیل ستاد این دهه در شهرستان سبزوار را یادآور شد و گفت: برنامه های خوبی از نظر كمی و كیفی برای اجرا در طول این دهه در سطح شهرها و وروستاهای شهرستان های سبزوار و خوشاب پیش بینی شده است.

این مسوول تزیین سطح شهرستان با نصب طاق نصرت ، بنر و ... ، فضا سازی فرهنگی محله ها و آذین بندی مساجد ، حسینیه ها ،تكایا و پایگاه های بسیج ، برگزاری مسابقات قرآنی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی در سطح شهرستان را از جمله برنامه ها به مناسبت این دهه برشمرد و گفت: از جمله برنامه كوهنوردی با حضور 200 نفر از كوهنوردان استان به مقصد ارتفاعات شملق سبزوار انجام می شود.

وی از برگزاری نشست های روشنگری با موضوع انتخابات و انتخاب اصلح در سطح مدارس ، دانشگاه ها ، حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج و ... هم در این دهه خبر داد و گفت: انتخابات امسال مهمترین انتخابات از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی است چرا كه نخستین انتخاباتی است كه پس از فتنه سال 88 برگزار می شود.

وی با اظهار اینكه سپاه با توجه به رسالت خود برای حفظ دستاوردهای نظام برگزاری این نشست ها را در برنامه دارد افزود: 30 مورد همایش نهضت روشنگری هم در طول دهه بسیج برگزار خواهیم كرد.

سرهنگ نمدچیان برپایی نمایشگاه ها با موضوعاتی از قبیل بیداری اسلامی ، امر به معروف و نهی از منكر و ارائه عملكرد بسیج در عرصه های مختلف ، برگزاری محافل شب شعر و خاطره گویی در سطح دانشگاه ها ، مدارس و پایگاه ها و حوزه های بسیج و تجلیل از بسیجیان نمونه را از دیگر برنامه های این دهه عنوان كرد.

وی با اشاره به سركشی و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و نیز آزادگان ، رزمندگان و جانبازان از برگزاری یادواره های شهدا به ویژه شهدای مفقود الاثر در 26 آبان در تالار كاشفی سبزوار و یادواره شهدای محله زینبیه این شهر نیز خبر داد.

فرمانده ناحیه بسیج سبزوار برگزاری دومین كارگاه آموزشی توانمند سازی بسیجیان در فضای مجازی در بحث مقابله با جنگ نرم را از دیگر برنامه های دهه بسیج با توجه به نیاز زمانی برشمرد.

وی افزود: همچنین با توجه به این نیاز برگزاری همایش مشترك ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج با محوریت امر به معروف و نهی از منكر را در سطح شهرستان خواهیم داشت.

وی با اشاره به فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منكر در پایگاه های مقاومت بسیج با حضور ائمه جماعات ، فرماندهان پایگاه های بسیج و معتمدین و متنفذین هر محله گفت: به اعتقاد ما 90 درصد از معضلات جامعه به این شیوه قابل حل است.

این مسوول افزود: با 10 درصد دیگر از معضلاتی كه ممكن است در جامعه توسط برخی ایجاد شود از طریق ارگان های ذیربط برخورد لازم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در طول دهه بسیج برنامه های متنوع دیگری همچون تجمع در اماكن متبركه و قرائت میثاق نامه توسط بسیجیان جدید الورود ، اعزام گروه های درمانی به مناطق محروم ، افتتاح ساختمان های حوزه ها و پایگاه های بسیج و تكریم و تجلیل از چهره های موفق فرهنگی ، ورزشی ، هنری و خدمتگزار به نظام را داریم .

وی از بازسازی واقعه غدیر برای اولین بار در محل سالن ورزشی شهید مشكانی سبزوار از 23 تا 26 آذر و نیز تجمع بزرگ گردان های عاشورا ، الزهرا ، امام حسین (ع) و امام علی (ع) در روز پنجم آذر به عنوان بخشی از برنامه های مهم دهه بسیج نام برد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار از اعزام 920 دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب در دومین مرحله اردوهای راهیان نور ، در قالب طرح از مدرسه تا مدرسه در 26 آبان خبر داد و گفت: 840 دانش آموز دیگر هم ششم آذر به این اردوها اعزام می شوند.

وی با بیان اینكه امسال اعزام خواهران هم در برنامه است ،افزود: این فعالیت به ویژه با هدف انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل نوجوان جامعه انجام می شود.

وی غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا ، برگزاری مسابقه سراسری قرآن كریم در رشته های قرائت ، حفظ و مفاهیم در سطح شهرستان و حضور منسجم و سازمان یافته اقشار مختلف بسیج در نماز جمعه سبزوار ، خوشاب و داورزن و ... را از دیگر برنامه های دهه بسیج در سبزوار ذكر كرد.

ایام تشكیل بسیج مستضعفان به فرمان معمار انقلاب ، در سال های گذشته به نام هفته بسیج نامگذاری شده بود كه از امسال به دلیل تراكم برنامه های این ایام به دهه بسیج تبدیل شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.