اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10744 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


سبزوار ظرفیت های بالایی در زمینه صنعت دارد


سبزوار ظرفیت های بالایی در زمینه صنعت دارد معاون استاندار  فرماندار ویژه سبزوار گفت: شهرستان سبزوار ظرفیت های خوبی در زمینه صنعتی دارد و دانش آموزان می توانند از ظرفیت های خاص این حوزه بهره برداری کنند.
 احمد برادران  در مراسم بهره برداری از نمایشگاه توانمندی هنرستان های شهرستان سبزوار اظهار داشت : یکی از ماموریت های آموزش و پرورش شهرستان ها  فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش است .
 وی تصریح کرد: درهمین راستا پیش بینی شده تا هنرستانی در جوار شهرک صنعتی سبزوار  ساخته شود که زمینه خوبی را برای حضور جدی دانش آموزان فراهم می کند.
وی اضافه کرد: مقدمات برای اختصاص زمین این هنرستان فراهم شده که امیدواریم در سال جاری بتوانیم شاهد کلنگ زنی و اجرای این پروژه باشیم.
برادران با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی سبزوار نیز گفت: خوشبختانه بخش عمده ای از  مشکلات شامل روشنایی،راه دسترسی و اجرای خط انتقال گاز رفع شده و طرح مطالعات تصفیه خانه این شهرک نیز آغاز شده است.
در ادامه این مراسم نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت در بودجه سال جاری  16 هزار میلیارد تسهیلات برای رونق صنایع کوچک و متوسط در کشور پیش بینی کرده است.
رمضانعلی سبحانی فر اظهار داشت: بیش از 10 هزار واحد صنعتی در کشور شناسایی شده که تعطیل و یا از توان 50 درصدی و یا زیر 50 درصد آنها بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس به دنبال توانمندسازی و رونق این کارگاه های صنعتی هستند،تصریح کرد: با رونق این کارگاه ها زمینه اشتغال 180 هزار نفر در کشور فراهم می شود.
سبحانی فر با بیان اینکه دولت یازدهم گام های خوبی را در زمینه رونق اقتصادی و تولید برداشته است ،عنوان کرد:دولت با تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی توجه ویژه خود را به این بخش معطوف کرده تا بتواند از تمام ظرفیت های کشور در راستای رونق اقتصادی استفاده کند.
سبحانی فر با اشاره به تکالیف مجلس به صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات مورد نیاز به بخش های صنعت و تولید گفت: به بانک مرکزی تکلیف شده تا تسهیلاتی را از طریق افزایش سرمایه بانک ها به حوزه تولید و کار آفرینی اختصاص دهد.
سخنگوی و عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره قطع یارانه سه دهک از جامعه تصریح کرد: این موضوع شامل افرادی می شود که حقوق آنها ماهانه سه میلیون تومان در ماه و یا افرادب شاغل دربرخی از ارگان های خاص می شود.
وی با بیان اینکه درآمد حاصل از این بخش به صورت تسهیلات به بخش های به بخش های کشاورزی،گردشگری،تولیدی،صنعت و معدن اختصاص خواهد یافت گفت: با اختصاص این اعتبارات زمینه برای  توسعه اشتغال،کارآفرینی و رونق اقتصادی در کشور فراهم می شود.
وی با اشاره به افتتاح این نمایشگاه نیز گفت: اقدامات آموزش و پرورش در زمینه توسعه رشته های کارو دانش و فنی و حرفه ای ارزشمند است اما انتظار می رود که این مجموعه  در زمینه  افزایش رشته های فنی و کارو دانش که زیر ساخت برنامه اقتصاد مقاومتی است تلاش بیشتری کند.
سبحانی فر افزود: ایجاد این نمایشگاه ها در شناسایی استعدادهای بالقوه و بالفعل دانش آموزان موثر و سبب آشنایی سایر دانش آموزان با رشته های فنی و حرفه ای می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.