اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 9 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10755 / نظرات: 0

معاون فرماندار سبزوار:


دولت یازدهم بر تقویت و توسعه شرکت های تعاونی مردم نهاد تاکید دارد


دولت یازدهم بر تقویت و توسعه شرکت های تعاونی مردم نهاد تاکید دارد  معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار گفت: دولت یازدهم بر تقویت و توسعه شرکت های تعاونی مردم نهاد تاکید زیادی دارد.   
حسن پارسی پور در مراسم معرفی شرکت تعاونی توسعه و عمران سبزوار اظهارکرد: یکی از اهداف دولت اجرای و تحقق کامل برنامه اقتصاد مقاومتی است که در این راه توجه ویژه ای به بخش های مختلف و ظرفیت های موجود در مناطق محروم شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران یکی از زیر ساخت های لازم برای تحقق واجرای برنامه اقتصاد مقاومتی با رویکرد مردم محور در کشور است ، افزود: دولت برای هدایت سرمایه های مردمی به بخش های کار آفرین و بهره برداری از سرمایه های اجتماعی اقدام به ایجاد این شرکت ها با محوریت سرمایه گذاری مردمی کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت برای ایجاد این شرکت های عمران و توسعه در هرشهرستانی جلوگیری از رانت خواری و فساد اقتصادی است، افزود: افزایش حس همبستگی در بین مردم، تعاملات اجتماعی و ارائه بالاترین سود به مردم از دیگر اهداف افزایش این شرکت ها می باشد.
وی با اشاره به راه اندازی حدود 40 شرکت توسعه و عمران در سطح کشور در مرحله نخست اجرای این طرح ادامه داد: شهرستان سبزوار به عنوان بیستمین شهر کشور از نعمت ایجاد این شرکت بهره مند شده است.
پارسی پور با اشاره به اینکه دولت بستر سازی های قانونی خوبی را برای توسعه این شرکت ها ایجاد کرده است ،عنوان کرد: یکی از مهمترین مزیت های راه اندازی این شرکت ها عضویت حداقل نیم درصد از مردم شهرستان در آن است.
وی با بیان اینکه مزیت این شرکت ها برابر بودن حق رای همه سرمایه گذاران در آن است، افزود: اقشار مختلف مردم می توانند با سرمایه ای بین 600 هزار ریال تا یک میلیون ریال در این شرکت ها ثبت نام و به فعالیت اقتصادی بپردازند.
معاون فرماندار سبزوار با اشاره به اینکه تسهیل گر اساسی در ایجاد این شرکت ها مجمع استانداران کشور است،تصریح کرد: دولت زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری این شرکت های تعاونی در قانون پیش بینی کرده و زمینه اشتغال خوبی را در شهرستان ها فراهم می کند.
وی افزود: مهمترین هدف دولت برای ایجاد این مجموعه ها توجه به مناطق محروم و شهرستان ها بوده تا بتواند با استفاده از ظرفیت های مردمی و واگذاری بنگاه های دولتی به این شرکت های تعاونی زمینه اشتغال و توسعه را فراهم کند.
پارسی پور گفت: در شهرستان سبزوار زمینه های خوبی مانند سرمایه گذاری در بافت های فرسوده، تکمیل طرح های نیمه تمام، اجرای طرح های صنعتی و تبدیلی در روستاها، سرمایه گذاری در بخش صنعت،کشاورزی و انرژی برای این شرکت تعاونی فراهم است.
رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت سبزوار نیز در این مراسم گفت:بزرگترین مشکل ما در شهرستان عدم جذب سرمایه گذار است.
حسن محرابی افزود: زیر ساخت های صنعتی خوبی در شهرستان برای سرمایه گذاری فراهم شده ،اما متاسفانه نبود سرمایه گذاران سبب شده تا به این بخش ها توجه نشود.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم تدابیر خوبی را برای سوق دادن سرمایه مالی مردم به بخش کار آفرینی اندیشیده است ،گفت: ایجاد شرکت های تعاونی عمران و توسعه اقدامی است که دولت به خوبی در این زمینه گام برداشته است.
محرابی با اشاره به احداث کارخانه های سیمان و داروسازی طاها با استفاده از سرمایه های مردمی در این شهرستان گفت:بخش صنعت یکی از حوزه هایی است که در اشتغال، کارآفرینی و توسعه مناطق محروم نقش مهمی دارد و ایجاد این شرکت تعاونی می تواند در تسهیل شدن فرآیند های سرمایه گذاری مردمی تقش اساسی را داشته باشد.
قانون تاسیس شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی شامل 15 ماده و 9 تبصره سال 1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید.
در این چارچوب به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستانها، هدایت منابع مردمی به بخشهای تولیدی، بسترسازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی و انجام طرحهایی که به دلیل رانت زا بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد،شرکتهایی با عنوان شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی که تابع این قانون، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی است، بر این اساس این قانون تشکیل می شوند.   




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.