اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 15 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10779 / نظرات: 0

مديركل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم


دولت بر توسعه فرهنگ قرآني تاكيد دارد


 مديركل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دولت يازدهم نسبت به توسعه فرهنگ قرآني و ديني در جامعه تاكيد فراوان دارد.

زهرا ذوالقدر در مراسم پاياني سي و يكمين جشنواره قرآن و عترت منطقه اي دانشگاههاي شرق كشور در سبزوار افزود: در همين راستا يكي از مهمترين سياستها وزارت علوم حمايت از فعاليتهاي قرآني در سطح دانشگاهها است كه در
قالب فعاليتهاي آموزشي، پژوهشي، مسابقات و جشنواره هاي قرآني صورت مي گيرد.
وي توسعه معارف قرآني را در دانشگاهها ضامن سلامت روحي و رواني فضاي علمي كشور توصيف و بيان كرد: يكي از مهمترين راههاي انتقال اين فرهنگ جشنواره هاي قرآني است كه بر اساس برنامه ريزي در سال تحصيلي جاري در شش حوزه دانشگاهي و در 35 رشته برگزار مي شوند.
مديركل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: مرحله كشوري اين مسابقات شهريور ماه آتي در سيستان و بلوچستان برگزار مي شود.
وي افزود: دولت به منظور ترويج فرهنگ قرآني در فضاي دانشگاهي اعتبارات خوبي اختصاص داده كه زمينه مناسبي براي برگزاري جشنواره ها فراهم كرده است.
ذوالقدر ادامه داد: يكي از برنامه ها در حوزه نشر فرهنگ قرآن و عترت، توجه به پايان نامه هاي برگزيده اين حوزه و چاپ آنها است.
وي گفت: برگزاري ويژه جشنواره هاي فرهنگي امام رضا(ع) با همكاري بنياد بين المللي امام رضا(ع) نيز از اقداماتي است كه در راستاي ترويج فرهنگي ديني در سطح دانشگاهها دنبال مي شود.
مديركل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري همچنين بر حمايت ويژه از كانونهاي قرآني در دانشگاهها تاكيد و بيان كرد: از طرحهاي نهادي و موردي كه در حوزه قرآن و عترت توسط دانشجويان و يا نهادهاي دانشجويي ارائه شود حمايت ويژه صورت مي گيرد.
وي گفت: با توجه به اهميت موضوع فراگيري فرهنگ قرآن و عترت در جامعه دانشگاهي امسال اعتبارات اين حوزه نيز در وزارت علوم افزايش خواهد يافت.
جشنواره منطقه اي قرآن و عترت دانشگاههاي شرق كشور از 13 ارديبهشت با حضور 230 نفر دانشجويان برتر از 38 دانشگاه استانهاي خراسان رضوي، خراسان شمالي،خراسان جنوبي، گلستان، مازندران، گيلان و سمنان در دو بخش خواهران و برادران در سه رشته تحقيق، ترتيل و حفظ در محل دانشگاه حكيم سبزواري برگزار شد.
در مراسمي از 32 نفر برگزيده اين جشنواره در رشته هاي تحقيق، ترتيل و حفظ قرآن كريم تجليل شد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.